Az eredetileg a Vogue és a W magazinok on-line megjelenési felületeként létrejött style.com mára önmagában is meghatározó, a divat világáról átfogó képet nyújtó weblappá nőtte ki magát. Az elmúlt 10 év alatt elért sikereket azonban úgy tűnik Anna Wintour megelégelte, és elhatározta, ideje visszahódítani az online felületen a Vogue elsőbbségét.
A két weblap tulajdonosa az 1909-ben alapított Condé Nast, amelyhez a fentiek mellett olyan világszerte ismert életstílus magazinok tartoznak, mint a Glamour, a GQ, a Vanity Fair vagy a The New Yorker. A Condé Nast vezetősége a site-ok rivalizálását egyenlőre nem tekinti problémának – legalábbis addig, amíg a hirdetési összegekben vagy a látogatók számában jelentős csökkenést nem okoz.
A style.com a cég felmérései szerint havonta 2 millió egyedi látogatóval rendelkezik, akik átlagosan 13 percet töltenek a weblapon, valamint a Condé Nast 26 weboldala közül ezen a site-on a legmagasabb a visszatérő látogatók aránya. Legnagyobb érdeklődést a divat kollekciók oldalai váltják ki: az idei őszi/téli kollekció bemutatása idején például 169,7 millió oldalmegtekintést mértek. Mindezek alapján a Vogue-nak igazán ütős stratégiát kell kialakítania, hogy megszerezze a vezető pozíciót.
A tervek szerint a „feladatmegosztás” a következő lesz a két weblap között: a Vogue beszámol a divat szempontjából a világban történő fontos eseményekről, míg a style.com teljes mértékig a divatvilággal fog foglalkozni.
Forrás: http://www.wwd.com