Felmérések szerint 2015-re Kína lekörözi Japánt, és világszinten is az 1. számú luxusipari piaccá válik, ami nem kevesebb, mint a 20%-át fogja jelenteni a globális fogyasztásnak. Ez bizony nem kevés, mondhatni óriási kereslet, hihetetlen mennyiségű pénzzel.
Kína milliárdosai azonban nyilván nem a jó kis "made in china" cuccokra fogják költeni a pénzüket, azokat inkább exportálják nekünk, vagy meghagyják a "maradék" több, mint 1 milliárd, kevésbé kiváltságos honfitársuknak.
És hogy mire buknak ebben a távoli országban? Hát, gyakorlatilag arra, amire a világ bármely pontján is teszik a gazdagok - na, de legyünk kicsit pontosabbak:
A "The World Luxury Index China" felmérés 6 kiemelt szegmenst vizsgált meg: jármű-, divat-, szépség-, szálloda-, ékszer- és óraipar; összesen pedig több, mint 400 márkát. A kínai Baidu és a Google keresők segítségével elkészített 2011 decemberi kutatás szerint a legnépszerűbb márkák a következők:
Pici részletesebben, íme a TOP 50 márka:
- Audi
- BMW
- Louis Vuitton
- Mercedes Benz
- Chanel
- Lexus
- Estée Lauder
- Dior
- Porsche
- Lamborghini
- Lancome
- Volvo
- Hermés
- Chow Tai Fook
- Infiniti
- Land Rover
- Ferrari
- Clinique
- Gucci
- Cadillac
- Cartier
- Burberry
- Shiseido
- Coach
- Maybach
- Swarovski
- Maserati
- Armani
- Prada
- Longines
- Bentley
- Tiffany & Co.
- Rolly Royce
- Jaguar
- Biotherm
- Omega
- Versace
- Sheraton
- Lincoln
- Clarins
- Acura
- Moncler
- Borghese
- Benefit
- Hilton
- Rolex
- Anna Sui
- Salvatore Ferragamo
- Guerlain
- Intercontinental
Valószínű, hogy a következő években éles harc fog menni a márkák között a listán való fennmaradásért és bekerülésért, hiszen az óriási ország kereslete egyre csak nő a luxustermékek iránt. És akkor nem beszéltünk még Indiáról...
Forrás: 1