Manapság a fiatal, 20-as éveikben járó amerikai lányok körében különös hobbi hódit. Bevásárló túráik után (ahol nem kenyeret és tejet vesznek...) nem csak otthon próbálgatják a tükör előtt új szerzeményeiket, hanem azt egyszerre a világnak is meg akarják mutatni. Így feltöltik a YouTube-ra erről szóló videóikat.
A népszerűbb posztolók egy-egy ilyen videóját több százezren nézik meg, az sem ritka, hogy egy-egy lánynak 500 ezer - 1 millió követője van a videó gyűjtő portálon keresztül.
Sokaknak ez szinte hihetetlen lehet, hiszen kit érdekel az, hogy egy átlagos amerikai tinédzser mit shoppingolt a zsebpénzéből és azt, hogyan kommentálja egy videóban. De mint az a fenti számokból is látható elég nagy tömegeket lehet ilyen módon megmozgatni. A videók főként sminkelési és öltözködési tanácsokat adnak, aminek következtében akár személyi stylistként is felfogható ez az online jelenlét.
A jelenségre természetesen a marketingesek is felfigyeltek. Hiszen ezeknek a lányoknak a segítségével óriási tömegekhez érhetnek el, akikről mindenféle statisztikai mérések elvégzése nélkül is bizton állítható, hogy a célcsoportjukba tartoznak. Természetesen a videó csatornára feliratkozottak véleményt is alkotnak az ott megjelentekről, így a cégek a segítségükkel akár le is tesztelhetik legújabb ötleteik részleteit egy a fókusz csoportos interjúban megvalósíthatónál sokkal nagyobb létszámú, a vloggerek iránt elkötelezett, emberek segítségével.
A divat vloggerek marketing kampányokba építésének ma már az egyik legegyszerűbb eleme, hogy ingyen termékeket küldenek a tartalom készítőknek a cégek, sőt sokszor már maguk nevelnek ki egy-egy korosztály számára sztárokat. Ez történt a JC Penney esetében is. Az Egyesült Államokban elterjedt kiskereskedelmi lánc egy versenyt írt ki a nyáron, amelyben arra biztatta vásárlóit, hogy készítsenek termékeikről rövid videókat. A játék nyertese egy New York-i utazást nyerhetett. A cég marketing vezetője szerint ezen megoldások segítségével "ma már a vásárlók az új kereskedők"
Persze ez is lehet, hogy csak egy korunk múló szeszélyei közül, amin unokáink már csak nevetni fognak.
Forrás: www.ft.com