A legújabb hírek szerint a PPR csoport kiépítette stratégiáját arra vonatkozóan, hogy milyen módon újítja meg a 2007-ben megvásárolt Puma sportmárkát.
Az elmúlt években márka árbevétel növekedési üteme csökkent a recesszió hatására. A helyzetet az is rontotta, hogy az Adidas és a Nike a gazdasági világválság negatív hatásainak mérséklése érdekében a divat-orientált, designer sportfelszerelések piacán is igyekeztek teret nyerni – a Puma kárára. A Puma eladásai így 2007-2009 között csak 3,1%-kal nőttek.
François-Henri Pinault, a PPR elnök-vezérigazgatójának tervei szerint egy „sport és életstílus” márka-portfóliót építenek ki a Puma köré, amelynek segítségével 2015-ig több mint 1,4 milliárd dollárral emelkedhet az árbevétel. Ezt a stratégiát a vállalat korábban már luxustermékek esetében is alkalmazta, amikor a Guccit hét másik márkával hozta össze.
A márka célcsoportja is változni fog. Ahelyett, hogy a komoly sportolókat célozná meg különböző sportfelszerelésekkel, olyan ruházati termékeket és kiegészítőket dobnak piacra, amelyek szélesebb közönség számára is vonzóvá tennék a sportos öltözködést.
„A sport és életmód szegmens hasonló tulajdonságokkal bír, mint a luxustermékeké, és gyors növekedésük is a világ azonos részein érzékelhető.” – nyilatkozta Pinault. „A márka-portfolió modell már bizonyított az elmúlt 10 évben – nyerő választás volt.” A Gucci tíz évvel ezelőtt olyan kisebb ruhákat és kiegészítőket gyártó luxusmárkákat kapott fel, mint a Bottega Veneta és a Balenciaga, majd jelentős összegeket fordított a designra, a hirdetésekre és a kiskereskedelmi egységek kiépítésére. A cégek összesített árbevétele 200-ben, mikor a PPR felvásárolta őket, kevesebb volt mint 93,5 millió dollár – a múlt évben az eladások több mint 719 millió dollárra rúgtak.
A PPR már nekikezdett a megfelelő márkák felvásárlásának, amelyek segítségével kialakíthatják az új márka-portfoliót. Május elején a deszkás-görkoris termékeket és ruházati cikkeket forgalmazó Volcomot 607,5 millió dollárért vette meg, amely mellé további kis- és közepes méretű cégek megszerzését is tervezik, elsősorban olyan piac területeken, ahol a Puma nincs jelen. Ilyen például a túrafelszerelések és -ruházati cikkek piaca is.
„A szegmens egy nagy, kiforrt márkájának megvásárlása nem érdekli a PPR-t. Ellenkezőleg, a cégcsoport olyan felvásárlásokat akar megvalósítani, amilyenek a luxus termékek esetében volt: megszerezni a nem túl nagy, de gyorsan felfuttatható márkákat, amelyek igazi értéket képviselhetnek.”
Pinault nyilatkozata szerint a Puma ez évi feladata, hogy többet fordítson a termékfejlesztésre és a marketingre, valamint elsősorban Kínában és Indiában felgyorsítsa bolthálózatának kiépítését. Eltökélt célja, hogy 2015-re a Puma eladásait kb. 50%-kal, közel 6 milliárd dollárra emelje. Elemzők szerint azonban ez nem lesz egyszerű feladat. Véleményük szerint amellett, hogy új, széles termékpalettát alakítanak ki, szükség lesz arra is, hogy ismert sportolók adják arcukat a márkához. Jelenleg Usain Bolt háromszoros olimpiai bajnok rövitávfutón és Sebastian Vettel F-1 világbajnok pilótán kívül a Pumának nincs jelentősebb arca, akik népszerűsíthetnék a márkát.
Forrás: http://www.sfgate.com