Friss topikok

HTML

Kis Fekete

A kis fekete ruha minden korban megújulva, kissé megváltoztatva, de megmutatja magát. Közös jellemezői azonban minden korszakában megmaradnak. Használatával egy nő megjelenése stílusos, elegáns, kifinomult és minden alkalommal tökéletes. Ezeket az értékeket szeretnénk ezzel a bloggal mi is közvetíteni néha könnyedebb néha komolyabb témákat körüljárva. kisfeketeruha@gmail.com

Címkék

2012 (66) alexander mcqueen (11) chanel (10) cipő (12) design (21) divat (155) ékszer (19) fashion week (17) fogyasztók (12) gazdaság (10) h&m (18) kiegészítő (60) kis fekete (21) lanvin (10) luxus (14) mango (10) márka (49) new york (20) ősz tél (11) táska (21) tavasz (20) tavasz nyár (23) zara (15) Címkefelhő

Puma: sportmárka helyett sportos márka?

sassygirl 2011.05.21. 08:17

A legújabb hírek szerint a PPR csoport kiépítette stratégiáját arra vonatkozóan, hogy milyen módon újítja meg a 2007-ben megvásárolt Puma sportmárkát.

Az elmúlt években márka árbevétel növekedési üteme csökkent a recesszió hatására. A helyzetet az is rontotta, hogy az Adidas és a Nike a gazdasági világválság negatív hatásainak mérséklése érdekében a divat-orientált, designer sportfelszerelések piacán is igyekeztek teret nyerni – a Puma kárára. A Puma eladásai így 2007-2009 között csak 3,1%-kal nőttek.

François-Henri Pinault, a PPR elnök-vezérigazgatójának tervei szerint egy „sport és életstílus” márka-portfóliót építenek ki a Puma köré, amelynek segítségével 2015-ig több mint 1,4 milliárd dollárral emelkedhet az árbevétel. Ezt a stratégiát a vállalat korábban már luxustermékek esetében is alkalmazta, amikor a Guccit hét másik márkával hozta össze.

A márka célcsoportja is változni fog. Ahelyett, hogy a komoly sportolókat célozná meg különböző sportfelszerelésekkel, olyan ruházati termékeket és kiegészítőket dobnak piacra, amelyek szélesebb közönség számára is vonzóvá tennék a sportos öltözködést.

„A sport és életmód szegmens hasonló tulajdonságokkal bír, mint a luxustermékeké, és gyors növekedésük is a világ azonos részein érzékelhető.” – nyilatkozta Pinault. „A márka-portfolió modell már bizonyított az elmúlt 10 évben – nyerő választás volt.” A Gucci tíz évvel ezelőtt olyan kisebb ruhákat és kiegészítőket gyártó luxusmárkákat kapott fel, mint a Bottega Veneta és a Balenciaga, majd jelentős összegeket fordított a designra, a hirdetésekre és a kiskereskedelmi egységek kiépítésére. A cégek összesített árbevétele 200-ben, mikor a PPR felvásárolta őket, kevesebb volt mint 93,5 millió dollár – a múlt évben az eladások több mint 719 millió dollárra rúgtak.

A PPR már nekikezdett a megfelelő márkák felvásárlásának, amelyek segítségével kialakíthatják az új márka-portfoliót. Május elején a deszkás-görkoris termékeket és ruházati cikkeket forgalmazó Volcomot 607,5 millió dollárért vette meg, amely mellé további kis- és közepes méretű cégek megszerzését is tervezik, elsősorban olyan piac területeken, ahol a Puma nincs jelen. Ilyen például a túrafelszerelések és -ruházati cikkek piaca is.

„A szegmens egy nagy, kiforrt márkájának megvásárlása nem érdekli a PPR-t. Ellenkezőleg, a cégcsoport olyan felvásárlásokat akar megvalósítani, amilyenek a luxus termékek esetében volt: megszerezni a nem túl nagy, de gyorsan felfuttatható márkákat, amelyek igazi értéket képviselhetnek.”

Pinault nyilatkozata szerint a Puma ez évi feladata, hogy többet fordítson a termékfejlesztésre és a marketingre, valamint elsősorban Kínában és Indiában felgyorsítsa bolthálózatának kiépítését. Eltökélt célja, hogy 2015-re a Puma eladásait kb. 50%-kal, közel 6 milliárd dollárra emelje. Elemzők szerint azonban ez nem lesz egyszerű feladat. Véleményük szerint amellett, hogy új, széles termékpalettát alakítanak ki, szükség lesz arra is, hogy ismert sportolók adják arcukat a márkához. Jelenleg Usain Bolt háromszoros olimpiai bajnok rövitávfutón és Sebastian Vettel F-1 világbajnok pilótán kívül a Pumának nincs jelentősebb arca, akik népszerűsíthetnék a márkát.

Forrás: http://www.sfgate.com

 

Címkék: sport piac márka puma

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kisfekete.blog.hu/api/trackback/id/tr902912213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam Chapp 2011.05.22. 23:34:20

Vettel meg Usain Bolt azért elég jó befektetések szerintem :D de expert ötlet a Pumának egy kis redizájn, nem is emlékszem mikor volt menő utoljára.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...