Friss topikok

HTML

Kis Fekete

A kis fekete ruha minden korban megújulva, kissé megváltoztatva, de megmutatja magát. Közös jellemezői azonban minden korszakában megmaradnak. Használatával egy nő megjelenése stílusos, elegáns, kifinomult és minden alkalommal tökéletes. Ezeket az értékeket szeretnénk ezzel a bloggal mi is közvetíteni néha könnyedebb néha komolyabb témákat körüljárva. kisfeketeruha@gmail.com

Címkék

2012 (66) alexander mcqueen (11) chanel (10) cipő (12) design (21) divat (155) ékszer (19) fashion week (17) fogyasztók (12) gazdaság (10) h&m (18) kiegészítő (60) kis fekete (21) lanvin (10) luxus (14) mango (10) márka (49) new york (20) ősz tél (11) táska (21) tavasz (20) tavasz nyár (23) zara (15) Címkefelhő

Jöjjön HENRY, míg fel nem nő az Y-Gen

sassygirl 2010.11.03. 19:55

Lassacskán kezdünk kilábalni a gazdasági világválságból, amelyet jól jelez, hogy a luxustermékek piaca is kezd felélénkülni. A korábbi évekre jellemző megfontolt(abb) vásárlás várhatóan idén karácsonykor már lazulni fog, és a felső tízezer tagjai bőkezűbben fognak bánni a pénzzel.

A divatházak első látásra tehát úgy tűnik fellélegezhetnek, bevételeik elérték a válság előtti szintet - ez azonban csalóka. Gazdasági erősödésük nagyrészt a fejlődő országokbeli terjeszkedésüknek köszönhető, a hiper-gazdagok fogyasztása pedig való igaz, hogy szépen hoz a konyhára, hosszú távon egyetlen luxusmárkát sem fog fenntartani.

A megváltást tehát most mástól kell várni, méghozzá a HENRY-k csoportjától. A "High Earners, Not Rich Yet" tagjai azok a fogyasztók, akik átlagos éves bevétele 140.000-350.000 euro között van (forintban kifejezve havi 320-800 ezres fizetés); vagyis tehetősnek számítanak, az adók, törlesztőrészletek és a számlák befizetése után azonban nem marad annyi pénzük, hogy a valódi luxust megengedhessék maguknak.

Feltűnésük a recessziót megelőzően áldás volt a luxusmárkák számára, az akkori gazdasági helyzetben szépen feltornázták az áraikat. Amikor azonban az ingatlan- és befektetési piacok bedőltek, a HENRY-k befékeztek, lecsökkent költekezésük pedig problémát jelentett a luxusmárkák számára. Számuk ugyanis jóval nagyobb, mint az ultragazdagoké, arányaiban 10 HENRY-típusra jut egy olyan fogyasztó, akinek éves bevétele a 350 ezer eurós álomléc felett van. Az elit vásárlók pedig már nem olyan elvakultak a presztízs márkákkal szemben, hogy tízszer annyit költsenek és így fogyasztásuk azonos mértékű legyen, mint a HENRY csoporté. Közelebb áll a valósághoz a háromszoros értékű vásárlás.

Just Cavalli - 2010/11 FW

 

Jó üzleti stratégia lehet ebben a helyzetben, ha a divatházak alacsonyabb árú vonalat is indítanak, általuk ugyanis jóval nagyobb piacot tudnak elérni. Fontos azonban, hogy az ár a márkától megszokott magas minőséggel párosuljon, hogy a luxustermék fogyasztók alsó szegmensét meghódítsák és később, mikor tehetősebbek lesznek, áttereljék őket a márka fővonalára.

Burberry

 

Igazi változásra a piacon csak 2020-tól lehet számítani, az új évezred szülöttei ugyanis akkora válnak igazán erős és meghatározó, felnőtt fogyasztói csoporttá. Tennivaló bőven akad addig is, hiszen az Y-generáció tagjainak fogyasztási szokása, kommunikációja és preferenciái jelentősen eltérnek az idősebb generációétól.

Forrás: www.luxurydaily.com

Címkék: luxus fogyasztók y generáció

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kisfekete.blog.hu/api/trackback/id/tr142413724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...