Szinte általánossá vált mára, hogy az ismert emberek, legyenek azok színészek, énekesek vagy sportolók, saját márkájú ruhakollekciót, cipőket, kiegészítőket vagy például parfümöt dobnak a piacra.
Még Madonna is úgy tűnik beállt a sorba, aki legújabban lányával, Lourdes-al közösen hozott létre Material Girl márkanéven egy kollekciót, amellyel a tinilányokat akarja megcélozni. Bár úgy tűnik, sikeres volt a kezdés, kérdés, hogy meddig lesz képes a márka életben maradni. Ugyanis a celeb márkák népszerűsége épp oly ingadozó, mint magáé az ismert személyé, aki ha egyszer a süllyesztőbe kerül, villámgyorsan lehúzza magával a márkáját is. Nem mintha Madonnának ettől kellene félnie, dehát ő sem lesz már fiatalabb - nem véletlen gondolom, hogy a márkaépítésbe már a kezdetekkor bevonta lányát is.
A sportolók közül például Gabriella Sabatini parfümjei pár évvel ezelőtt, amikor a világhírű teniszezőnő még sorra nyerte a tenisz meccseket, még keresett illatok voltak, mára pedig alig hallani róla - és márkájáról is.
Persze vannak jó példák is, Sean "Diddy" Combs "Sean John" márkájával 1998-ban jelent meg a piacon, amely még mindig keresett és piacképes, az éves bevétele 500 millió dollárra rúg. Ugyanígy Jay-Z 1999-ben debütált Rocawear márkája is népszerű még mindig. Ennek az lehet a titka, hogy bár a márkáról köztudott, hogy egy hírességé, aki nevét és arcát is adja hozzá, képes a tulajdonosától külön is létezni, minőségével, egyedi stílusával és saját arculatával megállja a helyét a piacon.
A legsikeresebb celeb márkák azok, amelyek a tömegpiacon jelennek meg, és az alacsonyabb árkategóriájú termékek között versenyeznek. A magasan pozicionált termékek túlélési esélyei ennél jóval kisebbek. Kérdéses például, hogy Victoria Beckham ruhakollekciója, vagy a New York Fashion Weeken nemrégiben bemutatott táska kollekciója hány szezont fog megérni. Hiszen ezeket nem a tömegpiacra szánta tulajdonosa, nem úgy, mint például a férjével közösen promotált női és férfi parfümöket, amelyek szépen teljesítenek a közepes árkategóriájú parfümök között.
Forrás: www.forbes.com