Friss topikok

HTML

Kis Fekete

A kis fekete ruha minden korban megújulva, kissé megváltoztatva, de megmutatja magát. Közös jellemezői azonban minden korszakában megmaradnak. Használatával egy nő megjelenése stílusos, elegáns, kifinomult és minden alkalommal tökéletes. Ezeket az értékeket szeretnénk ezzel a bloggal mi is közvetíteni néha könnyedebb néha komolyabb témákat körüljárva. kisfeketeruha@gmail.com

Címkék

2012 (66) alexander mcqueen (11) chanel (10) cipő (12) design (21) divat (155) ékszer (19) fashion week (17) fogyasztók (12) gazdaság (10) h&m (18) kiegészítő (60) kis fekete (21) lanvin (10) luxus (14) mango (10) márka (49) new york (20) ősz tél (11) táska (21) tavasz (20) tavasz nyár (23) zara (15) Címkefelhő

Mit ér a lájkod, ha nincs pénzed?

sassygirl 2011.09.16. 08:36

Valószínűleg semmit - a nagy divatmárkák számára legalábbis biztosan. És mégis, mindegyikük megtalálható a Facebookon, Twitteren, Youtubeon a divatbemutatókat livestream nézhetjük és számtalan helyen vásárolhatjuk meg őket online is. A kérdés pedig mégsem az, miért csinálják, hanem jóval inkább az, hogyan. Kérdezgetik is maguktól jópáran.

A közösségi oldalak és videómegosztók felfutását óvakodva néző luxusmárkák nehezen tudták csak felvenni a ritmust és ez sokaknál az online eszközök meggondolatlan alkalmazásához vezetett. Ha valamit digitálisan elérhetővé teszünk több millió ember számára, könnyen válik a virtuális tömegfogyasztás tárgyává - az outnet oldalak segítségével pedig tömegcikké. Ez pedig egy luxusmárka esetén egyet jelent a presztízs elvesztésével és a gyors halállal. Senki nem fog kiadni egy táskáért párezer eurót, ha úton útfélen szembe jön vele az utcán... valamilyen formában.

 

Nem szabad azonban figyelmen kívül hagyniuk, hogy a mostani internet előtt felnövő generáció lesz a következő nagy fogyasztói bázisa a luxusmárkáknak - így érdemes velük időben felvenni a kapcsolatot.

Vannak persze sikeres megoldások is. A Prabal Gurung márka számára például azonnali 500 új követőt hozott, mikor Demi Moore 2009-ben közzétett egy fotót önmagáról egy ruhában Gurung első kollekciójából, majd hites ura visszacsiripelt neki.

A kérdés tehát az, hogy a luxusmárkák hogyan őrizzék meg exkluzivitásukat a digitális világ demokráciájában?
Egy márka felhígulása valós károkat tud okozni, amiről mostanság a Christian Louboutin tájékán sokat tudnának mesélni, mióta az ikonikus piros talpak egyre több áruházi cipőn fellelhetőek.
A hamisítás elleni küzdelemben azonban nem szabad elfeledkezniük saját stratégiájuk kialakításáról sem. Egy-egy kapszulakollekció piacra dobása valamelyik fast fashion márkával nagyot dobhat egy márka népszerűségén. Ha azonban túl nagy teret adnak az olcsóbb vonalaknak és mellette túl sok (kifutó) terméküket teszik elérhetővé netpiacokon, egy idő után a felső tízezer tagjai odébbállnak.

A Bottega Veneta esetében úgy tűnik sikerült megőrizni a márka exkluzivitását az online felületek üzeneteiben is. A "The Art of the Collaboration" filmsorozatuk kifinomult hangulata, a felkért divatfotósok művészi értékeinek, vagy épp a helyszín nívójának párhuzamba állítása az aprólékos munkával elkészített táskák presztízsével, jól visszaadja azok pénzben is kifejezhető értékét.

Sok márka, mint például az Oscar de la Renta, kiemelt ügyfelei számára VIP webshopokat alakított ki, ahol a megválogatott vásárlóközönség egyedi darabok és a legújabb termékek között válogathat kedvére.

Úgy tűnik tehát, hogy a legjobb stratégia az, ha minket halandókat hagynak álmodozni igényesen megtervezett netes oldalaikon, miközben a valódi lényeget megtartják valódi vásárlóik számára. Ha valódi "távoli hozzáféréssel" mutatják meg, milyen egy divatbemutató Saint-Tropezben, de legaktívabb lájkolójuknak nem osztanak belépőt a következő showra.

 

 

Forrás: http://www.adweek.com

Címkék: internet luxus fogyasztók

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kisfekete.blog.hu/api/trackback/id/tr93230190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez az új Nick 2011.09.16. 12:08:45

Még emésztem a cikket... Azért azt leszögezhetjük, hogy a nagy neveknek is egy nagyszerű lehetőség az internet vagy bármely más mobilfelület ahol közvetlenül kapcsolatba léphet a márkahű rajongókkal, illetve eladhatja termékét. Kapcsolattartásra, figyelemfelkeltésre, a figyelem fenntartására, fogyasztásösztönzésre stb... jelenleg az internet a leggyorsabb és az egyik leghatékonyabb eszköz. Ha jól tudom még a televízió a húzóág a marketingen belüli reklámozásban. Közvetlen ajánlat, stb...

A hamisítás pedig elkerülhetetlen. Semmi köze a nethez... Sikertelen gagyit pedig nem szoktak hamisítani. Ez az érem másik oldala.

sassygirl 2011.09.16. 19:47:27

Igen, igazad van, a lehetőség nagyszerű, a személyes kapcsolatfelvétel, stb. jóval egyszerűbb és sikeresebb mint pl TV reklámmal.
A nagy kérdés inkább az, hogy hogyan használja ki a lehetőségeket, milyen képet alakít ki magáról a márka online, és az a kép ugyanazt a luxust, csillogást közvetíti-e, mint amivel amúgy el akarja magát adni.
Ha pl mindenhol töredék áron megvehetsz egy drága márkát, akkor jó sokan lecsapnak rájuk, egyre több embernek lesz, "Tömegesedik" Ettől persze a cégnek még a bevétele is nőhet, de meddig? Az igazi vásárlóközönsége el fog pártolni a márkától, ha nem kapja meg általa azt a kiváltságos érzést, amit elvár. Akkor pedig már csökken a márka népszerűsége, és a végén már akciósan sem fogják megadni érte a nagy pénzeket. Majd game over.

A hamisítás. igen, valóban nem netes dolog... bár azért tuti az a piac is fellendült az internettel, mióta nem csak néger/kínai/indiai bácsiktól lehet plédről vásárolni őket.
Ez a gagyi dolog pedig megint ugyanoda vezet, mint a netes. Évekig a fél karomat odaadtam volna egy LV táskáért. Aztán rá kellett jönnöm, hogy a sok másolat már olyan sűrűn jön velem szembe, hogy akkor meg minek adjak ki érte annyit, ha mindenkinek látszólag olyan van. Akkor már megveszek egy Mango-t tizedéért és legalább nem kapok agygörcsöt ha piszkos lesz.. - bár nem vagyok rutinos luxuscikk vásárló.. :)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...