A brit fogyasztókat vizsgálták egy tanulmány során, ahol a szépségipari cikkek fogyasztásáról és azok trendjeiről próbáltak meg még többet megtudni.
Egy átlagos család a prémium szépségipari termékekért, mint például az arcápoló szerekért, egyéb kozmetikai termékekért és parfümökért évről évre 11%-kal többet költ (Economics and Business Research adatai alapján).
Az emberek hajlandóak a minőségbe fektetni. A szépségben rejlő presztízs nem egyenlő a magas árral rendelkező termékekkel, mert fontos szerepet kap a márka mögött lévő alapvető örökség, mint például Dior esetében. A kétszámjegyű növekedés a gazdaságban a 2011-es év első negyedévében egy kisebb 0,5%-os növekedést produkált, Nanchalos szerint a növekedés lassul.
Viszont a tömeg piacra kerülő márkák esetében, mint például a Rimmel, ahol egy erős növekedés mutatható ki az elmúlt években, a trend stagnálni látszik. A fogyasztók sokkal óvatosabban kezelik az impulzív vásárlásaikat.
Azonban vannak termékek, amelyek érzéketlenek a különböző piaci hatásokra, ilyen például a körömlakk, amely a tavalyi évben 12%-os növekedést ért el. A körömlakk egy olcsó vásárlásnak fogható fel, és a fogyasztók szívesen vásárolnak a trendi ruhájuk mellé egy színben hozzáillő körömlakkot.
A britek tisztálkodási, szépségápolási szokásaik változásai a kozmetikai szektorra is hatással vannak. A professzionális szalonok erős értékesítést értek el, annak ellenére is, hogy a Tesco belső szalonjai is megnyíltak, habár az eddigi növekedés picit visszaesett, de még nem kétségbeejtő. Valószínűleg mindez a különböző innovációknak köszönhetőek, amelyek kvázi kisebb kozmetikai műtéteket jelentek a szalonokban, mint például a lézeres kezelések. Érdemes egy új hóbortról is említést tenni, amely egy újszerű lábápolás, a Guffa hal pedikűr. Az ápolás során a vízben lévő lábakat kis halak „kezelik” és az elhalt bőrt szedik le, ezzel megújítva a lábbőrt. Ez az újdonság a szalonok látogatottságának a növekedését eredményezte.
Habár ezen belül is vannak olyan területek, ahol a szépségápolási cikkek területén lévő innovációk a szalonok működését veszélyeztethetik. A fodrászok látogatottsága csökkenőben az egyre jobb minőségű és esetleg otthon is könnyebben használható hajápolási termékek miatt. Például a festékek egyre hosszabb ideig tartják meg a színüket, ami ritkábbá teheti a fodrász szalonok látogatottságát. A hölgyek sokféle termék közül választhatnak, és akik némi kézügyességgel meg vannak áldva egy kis hajformáló habbal, festékkel a trendeket könnyedén és olcsóbban is tudják követni, mintha minden alkalommal a fodrászhoz rohannának.
A nők már nem olyan gyakran járnak fodrászhoz, mint korábban, ami nem azt jelenti, hogy nem törődnek a hajukkal, hanem a hajfestékek és egyéb ápolószerek növekedésének köszönhetően átalakultak a szokásaik.
Így elmondhatjuk, hogy az otthoni és a szalonokban lévő szépségápolási piac nagy versenyben áll, és ez egy erős promócióban gazdag kultúra kialakulásához vezetett.
A promóciók (mint például szépség kártyák, kuponok) fontos közreműködő elemei az értékesítés növekedésének.
Az arcápolási termékek egy mérsékelt 1%-is emelkedést mutatnak, a presztízs termékek 3%-kal nőttek. Bár a férfi arcápolási cikkek a csökkenő kategóriába tartoznak. Ami nem jelenti azt, hogy a férfiak elhagyják a tisztálkodást, hanem inkább arról van szó, hogy a kezdeti erős növekedés után a piac megérett.
A férfi szépségápolási termékek piacának a harcszíntere a borotválkozási cikkek, ezek a küzdelmek is leginkább a Gillette és a Wilkinson Sword között folyik. Az erős márkák irányítják a piacot az újabb és újabb innovációikkal a borotvák területén belül.
A cégek a promóciókkal ismét egy erős befolyást akarnak gyakorolni a vásárlási szokásokra a szépségápolási cikkek esetében. Az egyik legfontosabb helyszín a szupermarketek, ahol a fürdő és higiéniai termékek vásárlása gyakori, mivel sokkal nagyobb a kínálata, mint 10 évvel ezelőtt.
A vegyen egyet és a másikat ingyen kapja akciók a non-food termékek esetében is népszerűek. Egy trend indult el e termékek promócióját illetően. A legerősebben a szappanok és tusoló zselék érintettek ebben, a fogyasztók nagyon ritkán veszik meg ezeket a teljes árukon.
A luxus termékek piacán nagyon fontos szerepet játszik a promóciók alkalmazása. Habár felmerül az a kérdés vagy kényes pont, hogy a fogyasztók azon termékeket, amelyekbe a fogyasztók többet fektettek be, azt jobban meg is becsülik.
Összességében elmondhatjuk, hogy minden változik, így a szépségápolási szokásaink, vásárlásaink is. Az újabb és újabb innovációk tartják életben mind a szalonok és a tömeg termékek piacát. Azonban az értékesítés növekedésének nagy indikátora még az innovációk mellett itt is a különböző promóciók alkalmazásai. Mindenestre izgalommal várjuk a külföldről jövő újdonságok a bőrt csipkedő halak és a habállagú hajfestékek után.
Forrás: www.marketingweek.co.uk/trends/looking-good-is-a-premium-worth-paying/3026544.article