Friss topikok

HTML

Kis Fekete

A kis fekete ruha minden korban megújulva, kissé megváltoztatva, de megmutatja magát. Közös jellemezői azonban minden korszakában megmaradnak. Használatával egy nő megjelenése stílusos, elegáns, kifinomult és minden alkalommal tökéletes. Ezeket az értékeket szeretnénk ezzel a bloggal mi is közvetíteni néha könnyedebb néha komolyabb témákat körüljárva. kisfeketeruha@gmail.com

Címkék

2012 (66) alexander mcqueen (11) chanel (10) cipő (12) design (21) divat (155) ékszer (19) fashion week (17) fogyasztók (12) gazdaság (10) h&m (18) kiegészítő (60) kis fekete (21) lanvin (10) luxus (14) mango (10) márka (49) new york (20) ősz tél (11) táska (21) tavasz (20) tavasz nyár (23) zara (15) Címkefelhő

Spórolós milliomosok - Poszttraumatikus állapot, vagy egy új szokás kezdete?

sassygirl 2011.05.23. 08:27

Sokszor gondoltam úgy, az számít igazán tehetősnek, akinek nincs szüksége arra, hogy egy-egy vásárlás alkalmával az árcédulákat nézegesse. Kiderült, nincs ez így teljesen.

Nemrég írtunk róla mi is, hogy a luxustermékek iránti kereslet ismét fellendülőben van. A recesszió negatív hatásai azonban nem múltak el nyomtalanul még a felső tízezer köreiben sem. Igaz, újra számottevő a kereslet a Bentley-k és Hermés táskák iránt, azonban a legfrissebb tanulmányok szerint az amerikai gazdagok fogyasztási szokásai jelentősen változtak.

Azok, akiknek nem számított eddig egy termék ára, és pillanatnyi hangulatunknak megfelelően vásárolgattak a különböző felsőkategóriás márkaboltokban, mostanság jobban megválogatják, mire adnak ki egy kisebb vagyont. A felmérések eredményei szerint egy fajta óvatoskodás terjedt el a tehetősek körében – váratlan idegenkedés az eladóktól, lanyha reakció a márkákat központba helyező hirdetésekkel szemben és újkeltű érdeklődés az áralapú vásárlás iránt.

A Harrison Group 2011. évi első negyedéves felmérése szerint a közepes jövedelmű amerikai fogyasztók 38%-a nyilatkozott úgy, hogy inkább kivárja, amíg a kinézett terméket leárazzák. Múlt évben ez az arány még csak 31% volt. És csakugyan, a tehetősebb vásárlók már-már sportot űznek abból, hogy a különböző luxus termékeket mikor, hogyan tudják kedvezőbb áron megvásárolni.

Úgy tűnik hát, hogy a luxusipar egyik kőbe vésett tana, miszerint a leárazások rontják a termékek presztízsét, megdőlni látszik. Ezt erősíti meg egy másik amerikai kutatás eredménye is, miszerint a megkérdezettek 60%-át nem befolyásolta negatívan a márka megítélésében a leárazás.

Persze néhány dologra továbbra is hajlandóak teljes árat fizetni a gazdagok. Ezek a különleges alkalmi ruhák és kiegészítők, valamint az utazások. A hétvégi kiruccanások és nyaralások voltak a Harrison Group felmérése szerint azok a kategóriák, amelyekre a legtöbben továbbra is hajlandóak több pénzt áldozni. Valódi luxusnak manapság azok a dolgok számítanak, amelyek csak limitált darabszámban érhetőek el és valamilyen művészi értéket is képviselnek extrém magas áruk mellett. Ezt a fogyasztói igényt például a Rodarte tökéletesen ki tudja elégíteni, hiszen a kollekciók darabjait nem gyártják tömeges mennyiségben és emellett az aprólékos kidolgozású ruhák és kiegészítők minőségére, elkészítésére és egyedi stílusára is kínosan ügyelnek.

A gazdagok már nem bíznak annyira a márkákban, mint pár évvel ezelőtt, és sok szempontból ez érthető is: 2008-2009 telén, mikor a Saks és más luxus áruházak számos luxustermék árát jelentősen leszállították, a vásárlók könnyen megsejthették, milyen nagy haszonkulccsal is dolgoznak például egy eredeti áron 10.000 dolláros táska esetén.

A fogyasztókat a márkák reklámstratégiái is kevésbé befolyásolják már. A Harrison Group minden évben felteszi a kérdést tehetős válaszadóinak, hogy egyetértenek-e a következő állítással: „A jövőben is többet tervezek designer márkákra költeni, mert azok jóval stílusosabbak és divatosabbak.” 2008. első negyedévében a megkérdezetteknek még 51%-a egyetértett ezzel az állítással. Idén már csak 32%-uk válaszolt igennel.

Legtöbbjük ráadásul már az eladók „tukmálását” sem szeretik. Mindössze 2%-uk mondta azt, hogy megbízik az eladókban – ami óriási csökkenés a négy évvel ezelőtti 50%-os értékhez képest.

Kérdés, hogy mindezek a változások maradandóak lesznek-e, vagy egy könnyed lépéssel visszatérnek fényűző életmódjuk hóbortos vásárlásaihoz.

Forrás: http://online.wsj.com/

 

Címkék: amerika luxus fogyasztók

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kisfekete.blog.hu/api/trackback/id/tr952917326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...