Jó hír a luxusipari cégek számára, hogy az MSCI World piaci előrejelzésével szemben a Savigny Luxury Index (SLI) márciusi kimutatása erőteljes, folyamatos emelkedést mutat a luxus- és divattermékek piacán.
A gazdasági világválság okozta 2008/2009-es hirtelen zuhanást követően sokak számára életmentő volt az ázsiai piac egyre növekvő vásárló ereje. Kína ma a második legnagyobb luxustermék piacnak számít, amely mellett Dél-Kelet Ázsiában egyre több helyen koncentrálódik jelentős vásárlóerő a felsőkategóriás termékek piacán.
Az elmúlt hónapokban az ázsiai piac mellé szépen visszazárkózott Európa és Amerika is, bár a helyzet még korántsem tökéletes. A fejlett országok gazdasági szereplői ismét javuló üzleti eredményeket produkálnak, amelyből munkatársaik számára is egyre szebb összegű extra juttatások kerülnek. A bankárok és üzletemberek így ezen országokban egyre lelkesebben térnek vissza a luxusüzletek polcai közé, miközben a munkanélküliségi ráta és az infláció emelkedése, valamint a kormányzati szigorítások miatt egyre nagyobb nyomás nehezedik a háztartásokra. A helyzetet azt sem javítja, hogy az elérhető hitelek száma és típusa sem elég kedvező ahhoz, hogy nagyobb arányban igénybe vegyék azokat. Felmerülhet a kérdés tehát, hogy ez a felemás piaci javulás fenntartható lesz-e hosszabb távon is.
2010 azonban kétségtelenül kiemelkedően magas növekedéssel zárult a luxusipari cégek számára, akik szerint 2011-ben szintén megmarad a kétszámjegyű növekedés - bár nem valószínű, hogy olyan magas értékkel, mint múlt évben.
Az SLI legnagyobb luxusipari vállalatokra vonatkozó, 2011. áprilisi adatait az alábbi táblázat mutatja.
Forrás: www.businessoffashion.com, luxurysociety.com