Friss topikok

HTML

Kis Fekete

A kis fekete ruha minden korban megújulva, kissé megváltoztatva, de megmutatja magát. Közös jellemezői azonban minden korszakában megmaradnak. Használatával egy nő megjelenése stílusos, elegáns, kifinomult és minden alkalommal tökéletes. Ezeket az értékeket szeretnénk ezzel a bloggal mi is közvetíteni néha könnyedebb néha komolyabb témákat körüljárva. kisfeketeruha@gmail.com

Címkék

2012 (66) alexander mcqueen (11) chanel (10) cipő (12) design (21) divat (155) ékszer (19) fashion week (17) fogyasztók (12) gazdaság (10) h&m (18) kiegészítő (60) kis fekete (21) lanvin (10) luxus (14) mango (10) márka (49) new york (20) ősz tél (11) táska (21) tavasz (20) tavasz nyár (23) zara (15) Címkefelhő

A V-faktor és a benne rejlő lehetőségek

sassygirl 2011.05.07. 18:38

Ha nincsenek sziklaszilárd elképzeléseink a számunkra szükséges termékekkel kapcsolatban, ránk is jellemző lehet, hogy egy-egy vásárlás alkalmával megbeszéljük barátainkkal, mit is vegyünk meg. Nincs ezzel semmi baj, mi emberek már csak így működünk. Régen is így volt ez, manapság azonban a közösségi oldalak, blogok, fórumok és társaik segítségével jóval gyorsabban és több emberrel tudunk véleményt cserélni - gyakorlatilag bármiről. Az újabbnál újabb online eszközök pedig egyre könnyebbé teszik számunkra mindezt: feltölthetjük, megoszthatjuk, elküldhetjük, posztolhatjuk kérdéseinket és már jön is a visszajelzés.

Ezt a párbeszéd áradatot az egyes márkák sem hagyhatják figyelmen kívül, hiszen az ebben rejlő extra profit óriási. Mi is akkor az a V-faktor? "V", mint ismerőseink és barátaink véleménye, visszajelzése, válasza.

 

Az emberek alapvetően vágynak rá, hogy a lehető legjobb terméket vásárolják meg - legyen az bármilyen típus -, miközben kíváncsiak és folyamatosan figyelik (még ha nem is mindig tudatosan), hogy barátaik, ismerőseik mit gondolnak, mit olvasnak, hová utaznak, mit csinálnak, mit vásárolnak. És mindez igenis hatással van arra, hogy milyen döntést hoznak majd hasonló helyzetben.
Nem véletlen, hogy az olyan oldalak, mint a Polyvore, vagy a Google által létrehozott Boutiques.com egyre népszerűbbek. A Polyvore lehetővé teszi, hogy összeállítsunk egy szettet, majd azt megosszuk barátainkkal, ily módon véleményeztessük, majd persze meg is vásároljuk a kiválasztott darabokat. A Boutiques.com is hasonló elven működik, ez egy személyre szabott webshop, amely a vásárlók számára az ízlésüknek leginkább megfelelő termékkínálatot alakítja ki.

 

Amellett, hogy mi vásárlók szeretjük magunk felfedezni, melyik lehet a számunkra legmegfelelőbb termék, sokszor van úgy, hogy pontosan tudjuk, mire van szükségünk. A V-faktor azonban ekkor sem kapcsol ki. Egyre nagyobb mértékben van rá lehetőség, hogy személyre szabott ajánlásokat kapjunk ismerőseinktől a kiválasztott termékről is. 2010 áprilisában például a Levi's oly módon integrálta webshopját a Facebookkal, hogy a vásárlók minden termék mellett láthatják, ismerőseik közül kik lájkolták az adott darabot. Mindez pedig jelentős mértékben befolyásolhatja vásárlásukat.



Számos weboldal létezik már, ahol elmondhatjuk véleményünket termékről, szolgáltatásról, egy cikkről, könyvről, bármiről - anonim módon. Senki nem jön majd rá hogy ki írta a bejegyzést, de fordítva is igaz: nem tudhatjuk ezért azt sem, hogy adhatunk-e valaki más véleményére. Hiszen honnét is tudhatnánk, hogy az adott illetőnek milyen az ízlése, stílusa, hány éves, milyen az anyagi helyzete, stb. Sokkal jobb, ha "micike62" helyett barátaink valamelyikének véleményével találkozunk, hiszen őket már tudjuk hová tenni. Egy felmérés szerint például a legtöbben a családtagjaik (63%) és barátaik (31%) véleményére adnak - persze ezek az arányok eltérőek lehetnek az egyes korosztályoknál. Érdekes adat az is, hogy a napi szinten Twitterezők 31%-a kikéri követői véleményét egy termék vagy szolgáltatás megvásárlása előtt. Erre alapozva a Diesel például speciális kamerákat szerelt fel spanyolországi üzleteiben, amelyek segítségével a vásárlók lefotózhatják magukat a felpróbált ruhában, majd egyből meg is oszthatják fotójukat a Facebookon, azonnali visszajelzést kapva így barátaiktól.



Legtöbben szeretjük elmondani ismerőseinknek, ha veszünk valami újat, pláne ha valamilyen rendezvényre vásárolunk jegyet. Egy jó kis koncert, fesztivál vagy kiállítás elég érdekes tud lenni ahhoz, hogy elújságoljuk barátainknak, mi ott leszünk rajta. Ez pedig épp elég a rendezvényszervezőknek és jegyértékesítőknek, hogy kihasználják a V-faktor előnyeit. Jól mutatja az ebben rejlő üzletet, hogy Amerikában kimutatták, minden olyan Ticketmasteres jegyvásárlás, amiről posztoltak a Facebookon, 5,3 dollár exra profitot hozott a jegyértékesítő cégnek.
A Disney's ugyanilyen okokból Facebook oldalára is létrehozott egy alkalmazást, amelyen keresztül különböző műsoraikra vásárolhatnak jegyeket az érdeklődők - majd egyből meg is oszthatják e remek lehetőséget ismerőseik sokaságával.



Számos olyan személyre szabott alkalmazást is kifejlesztettek már, amelyek online aktivitásunk alapján állítja össze a számunkra megfelelő tartalmakat. Ilyen például az ingyenes Flipboard app, amely az ismerőseink bejegyzéseit és megosztásait szerkeszti össze egy átlátható, magazin formájú gyűjtőfelületre. A Flipboard segítségével így nem szükséges a megosztott videók és más tartalmakra tovább kattintatunk, mivel azokat automatikusan beolvassa és átlátható módon rendezi el számunkra.


Hogyan tehetjük tehát saját márkánkat ismertebbé és népszerűbbé a V-faktor segítségével? Hozzunk létre olyan felületeket és alkalmazásokat, amelyek segítségével vásárlóink megoszthatják véleményüket, gondolataikat barátaikkal termékünkkel kapcsolatban. Ily módon lehetőséget teremtünk egy építő jellegű párbeszédre, amelynek kellős közepén a Mi márkánk fog csücsülni, amelyet (ha egyéb tényezők is passzolnak) vásárlóink boldogan, barátaik véleményétől felerősödve fognak kiválasztani.
 
Forrás: http://www.trendwatching.com

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kisfekete.blog.hu/api/trackback/id/tr152885468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...