Friss topikok

HTML

Kis Fekete

A kis fekete ruha minden korban megújulva, kissé megváltoztatva, de megmutatja magát. Közös jellemezői azonban minden korszakában megmaradnak. Használatával egy nő megjelenése stílusos, elegáns, kifinomult és minden alkalommal tökéletes. Ezeket az értékeket szeretnénk ezzel a bloggal mi is közvetíteni néha könnyedebb néha komolyabb témákat körüljárva. kisfeketeruha@gmail.com

Címkék

2012 (66) alexander mcqueen (11) chanel (10) cipő (12) design (21) divat (155) ékszer (19) fashion week (17) fogyasztók (12) gazdaság (10) h&m (18) kiegészítő (60) kis fekete (21) lanvin (10) luxus (14) mango (10) márka (49) new york (20) ősz tél (11) táska (21) tavasz (20) tavasz nyár (23) zara (15) Címkefelhő

Légy te is zárt körű webbolt-tulajdonos!

sassygirl 2010.11.04. 19:47

Bár az online értékesítés lassan két évtizedes múltra tekint vissza, a luxusmárkáknak még mindig nem sikerült zöld ágra vergődniük ezen a téren, miközben egyre több vállalkozás épül a zárt körű on-line értékesítésükre, ahol nem ritka az 50-70%-os kedvezményes ár sem. Úgy tűnik hát van, ahol tényeg megvalósul a mondás: A kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad.

Mi kell hát ahhoz, hogy te is kecske légy?

Lényegük: Ezek az oldalak számos különböző terméket árulnak csokorba szedve, a deisgner ruhákon, kiegészítőkön át a lakberendezési tárgyakig, wellness kuponokig, szépségápolási termékekig. A legtöbb esetben a regisztráción vagy meghíváson alapuló tagság ingyenes, azonban vannak olyan oldalak is, ahol a VIP tagságért pénzt is kérnek - cserébe a kiemelt vásárlók hamarabb vásárolhatnak az újdonságokból, mint társaik. Ilyen pl. az Ideeli külföldi webbolt.

A vásárlók oldaláról nyilvánvalóan megéri egy ilyen klub tagja lenni, a nagy kérdés azonban az, hogyan éri meg üzemeltetni ezeket az oldalakat? Hol van a haszon akkor, amikor egy 200 ezres órát 70-80 ezer forintért árulnak?

Válasz 1.: Az olyan oldalak, mint a Gilt, a "Foglalás - Eladás - Szállítás" módszerét alkalmazzák, amelynek lényege az, hogy a márkák elküldik a minta darabokata webboltnak, ahol kiválogatják azokat a darabokat, amiket értékesíteni akarnak az oldalukon. Ezután megadják, hogy az elérhető készletből mekkora mennyiséget akarnak lefoglalni. Miután sikeresen eladják az adott termék(ek)et, megerősítik a rendelést, mire a márka elpostázza számukra az árut. Ez után már csak annyi a teendő, hogy a webbolt továbbküldje vásárlója számára a terméket. Hasonlóan működik nálunk a Fashion Days zárt vásárlói klub is.

Ez a rendszer elég biztonságosnak mondható, kevés a kockázata a webbolt üzemeltetőjének. Ami gondot okozhat az az, hogy pár hétig is eltarthat, mire a vásárló megkapja az árut (a Fashion Days esetén ez 2-3 hét is lehet). Probléma lehet még a raktárkészlet is, ha itt rosszul szerepeltek az értékesíthető áruk mennyisége, könnyen előfordulhat, hogy hoppon marad a vásárló, a webbolt pedig magyarázkodhat, hogyan is fordulhatott ez elő - és remélheti, hogy vásárlója nem áll odébb egy másik vásárlói klub javára.

Válasz 2.: Másik megoldás lehet ha a webboltok felveszik a kapcsolatot a márkákkal, hogy megtudják mekkora a rendekezésre álló raktárkészlet, a  divatházak pedig elküldik a raktárkészlet kimutatásokat és a minta darabokat,. Ebből a  netpláza  minél többet vásárol meg, annál kedvezőbb áron kapja meg őket és annál nagyobb kedvezménnyel tudja tovább értékesíteni. Ez esetben nagyobb a kockázat, de nagyobb is rá az esély, hogy a lehető legkedvezőbb árat harcolja ki vásárlói számára. A gond csak akkor van, ha a felvásárolt készletet még így sem tudja eladni online butikjában és túl sok veszteséget halmoz fel.

Persze feltehetitek a kérdést: ennyi elég, hogy ilyen olcsók legyenek ezek a termékek?

Ezeken az oldalakon a megvásárolható termékek árai a fentieken túl azért is ilyen kedvezőek, mert sok esetben azokat a minta darabokat adják el, amelyeket a márkák még a gyártás előtt készítettek. A divatházak szinte mindig készítenek minta darabokat, hogy lássák készen is, kipróbálják a különböző variációikat és leteszteljék, milyen sikere lenne az adott terméknek a piacon. Ezeket láthatjuk a kifutókon és a magazinokban is. Van, hogy egy-egy darab soha nem kerül gyártásra, az adott szezon kollekciójának véglegesítését követően pedig ezekkel a darabokkal valamit kezdeni kell - hát eladják őket ezeken a helyeken és közben még a márka presztízse sem csökken.

Más esetben van, hogy a tervezők túl sokat gyártottak egy adott termékből és valamilyen módon ki kell söpörniük a megmaradó készleteket. A outletek mellé pedig szépen felsorakoztak az online piacok is.

Bármelyik úton is kerül egy termék ezekhez a netplázákhoz, a lénye ugyanaz. A zárt piacterek olyan nyomott áron vásárolják fel őket a tervezőktől, hogy saját hasznuk rátétele után egy átlagos vásárlónak még mindig megéri majd megvenni, végtére is a minőségük ezeknek a termékekenek cseppet sem rosszabb, mint teljes áras márkatestvérüknek.

És hogy a kedvező árakon túl még miért olyan népszerűek ezek az oldalak?

1. Okosan meglovagolják az "exkluzivitás" és a "zártkörű vásárlói tagság" csábító üzenetét, hiszen sokszor meghíváshoz kötik a belépést, tovább emelve a tagsági lét presztízsét. A valóságban persze nyilván az a jó egy oldalnak, ha minél több vásárlója van, azonban ha jól kommunikálja a VIP tagság különlegességét, majd valóban teljesíti is a megígért előnyöket, szinte biztos a siker.

2. Nagyon jól lehet alakítani a kínált termékek körét, a vásárlók szokásai alapján folyamatosan ügyelni lehet rá, hogy a számukra keresett termékek kerüljenek fel, vagy akár egy online elégedettségvizsgálatba is bevonhatóak a tagok.

3. A vásárlóban könnyen kialakul az a sürgető érzés, hogy minél előbb lecsapjon a kiszemelt árura, hiszen nem biztos, hogy pár órával később még az ő méretében lesz belőle amit amúgy is csak pár napig vásárolhatna meg. Ezért látható ezeken az oldalakon egy visszaszámláló óra is és ezért mutatják meg mindig előre, hogy milyen termékek várhatóak a következő napokban.

Reméljük sikerül kedvet csinálni egy ilyen vállalkozás beindításához. Ha valaki sikerrel jár, várjuk vissza egy élménybeszámolóra!

 

Forrás: http://mashable.com

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kisfekete.blog.hu/api/trackback/id/tr352421157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...