Az olyan nagy divatházak, mint a Lanvin vagy a Valentino óvatos játékot játszott a múlt héten véget ért Paris Fashion Week-en, kollekciójuk alapvetően a márkák klasszikus stílusát hozta.
Bár a gazdasági világválságból kezdünk globálisan kikecmeregni, és a vásárlók is szép lassan visszaszivárognak az üzletekbe Nyugat Európában és az Egyesült Államokban is, a tervezők mégis a könnyen eladható ruhák, táskák és kiegészítők tervezésénél maradtak. Igaz arra figyelnek, hogy a divatimádók körében jól beazonosíthatóak maradjanak termékeik, attól inkább tartózkodnak, hogy túlzottan extrém, radikális újításokba kezdjenek megszokott vonalukhoz képest.
Alexander McQueen halála után nagy volt a találgatás, Sarah Burton vajon mennyire fogja követni a márka addigi stílusát, és mint múlt héten láthattuk, alapvetően folytatta a nagy előd munkásságát. Karl Lagerfeld is a márkátol megszokott stílust képviselte és Gaultier is inkább a Hermes dicső múltjából merített ihletet a kollekció megtervezésekor.
A nagy divatcégek számára az jelenit a biztos sikert, ha olyan egyedi darabokat sikerül tervezniük, amelyek egyértelműen beazonosíthatóvá teszik a márka adott kollekcióját, miközben figyelnek arra is, hogy valami újat, valami különlegeset is belecsempésszenek és a márkától megszokott arculattól se szakadjanak el. Nem egyszerű feladat, főleg ha azt nézzük, hogy emellett még a fast fashion márkákra is figyelnük kell, akik villámgyorsan juttatják el újabbnál újabb kollekciójukat üzelteikbe, és erősen befolyásolják a divattrendeket is.
A luxuscikk vásárlók mindeközben egyre inkább magukra találnak, és bár továbbra is jobban megnézik most, mint korábban, mit kapnak a pénzükért, fogyasztásuk számokban kifejezve szépen javul. A Louis Vuiitton táskák iránti kereslet például úgy megemelkedett, hogy múlt hónapban a márka úgy határozott, néhány táskájuk árát 9%-kal megemeli és a párizsi üzleteit egy órával korábban bezárja, hogy a karácsonyi rohamra megfelelő készletük maradjon. A Chanel hasonló megfontolásokból szintén 20%-kal emelte néhány alapdarabja árát.
A legnagyobb mértékben továbbra is Kínában nő a luxustermékek iránti kereslet, amely mellett úgy tűnik, az orosz milliárdosok is kezdenek újra felzárkózni a gazdasági világválság okozta kétéves pangásukat követően. A divatházak legfrissebb gazdasági helyzetjelentése a következő napokban-hetekben várható, amelyek még pontosabb képet fognak adni a luxusipar helyzetéről.
Forrás: www.reuters.com