"Már épp elég 15 éves orosz lányt láttunk" - mondta nemrég Karl Lagerfeld a párizsi Chanel bemutató után - és messze nincs egyedül ezzel a véleménnyel. Az Ungaro-tól Giles Deacon is úgy véli, nem kislányoknak kell ruhákat tervezni, hanem nőknek, így nem is tinilányokkal kell azokat bemutatni - ő például a Japán Vogue szerkesztőjét, Anna Dello Russot is felkérte, hogy modellkedjen számára.
A pluszos modellek után (értsd: azok, akik már megközelítik egy átlagos nő testtömegét) így hát divatba jöttek az idősebb nők és az átlagos kinézetű hölgyek is a kifutókon - azok, akikkel könyebb azonosulni, hiszen "olyanok, mint mi".
A Balenciaga például nem hivatásos modelleket és a gyermekét váró Miranda Kerrt is felkérte, hogy mutassa be ruháit, míg Gaultier pluszos modelleket alkalmazott, Galliano pedig a veterán kifutó-harcosok közül toborott csapatába.
Bár a tavaszi-nyári kollekciók bemutatói előtt még arról írtak a nagy divatlapok, divatosak lesznek az androgün kinézetű modellek, az egyforma kinézetű arcok, most mégis úgy tűnik, kezd ennek ellenkezője is kirajzolódni.
A tervezők számára már számít a modell egyénisége, és inkább különlegességként mutatják be ruháikat eltérő típusú nőkön - és nem fiatal lányokon. Olyanokon, akik öntudatosak, nem félnek semmitől, és akik élvezettel viselik ruháikat.
A trend már korábban, a 2010 őszi-téli Prada és a Louis Vuitton bemutatókon kirajzolódni látszott, mindkét márka kifutóján nőies sziluettű modellek lépkedtek. Marc Jacobs a Vuittonnál olyan "régi" modelleket is felkért, mint Laetitia Casta vagy Elle Macpherson. A magazinok pedig rákaptak erre a trendre, ami mostanra még jobban előretört - az extrém megjelenés helyett a jó értelemben átlagos megjelenés divatja.
Annak, hogy a nagy divatházak visszahívták a '80-90-es évek topmodelljeit, más oka is van. Az ő nevüket, arcukat mindenki ismeri, és ezek az ikonikus arcok jót tesznek a divatmárkák identitásának.
Forrás: http://news.google.com