A különböző web 2.0-ás alkalmazások, a közösségi oldalak rohamosan növekvő népszerűségével úgy tűnik, a neves divatházak nem mindig tudják mit is kellene kezdeni. A nagy kérdés az, hogyan alkalmazzák ezeket a "tömeg eszközöket" anélkül, hogy a márkaérték csökkene és az exkluzivitás fennmaradjon. Figyelmen kívül egész biztosan nem hagyhatják a változásokat, hiszen az Y generáció tagjai számára ezek az online felületek a mindennapok részét képezik, így ha a tehetősebb tagjait még időben magukhoz akarják édesgetni, kénytelenek lesznek ezeken a virtuális pályákon játszani.
A Louis Vuittonnál úgy tűnik kezdik érteni a dolgot, a márka fenn van a Facebook-on is, ahol hetente többször is hírt ad az aktuális eseményekről, a legújabb kollekciókról, reklámkampány fotózásról, stb. Október 6-án pedig az érdeklődők online követhetik végig a tavaszi-nyári kollekció bemutatóját, ráadásul az egészet 360 fokban körbejárható nézetben!
Emellett a márka "Core Values" nevű kampányában prominens közéleti személyek társaságában jelenik meg különböző nemes célok vagy kulturális események érdekében. A kampányhoz pedig interaktív weboldalat, youtube videókat csatolnak és folyamatosan tudosítanak róla Facebook oldalukon is.
Ilyen volt a Bono és feleségével való együttműködésük is, amelyről egy reklámfilm és reklámfotók is készültek - ez utóbbit Annie Leibovitz készítette.
A kampány mottója "Minden utazás Afrikából indul" (Every journey began in Africa) és a filmben Bono és felesége látható, amint egy kisrepülővel megérkeznek egy afrikai szavannára. A kampány érdekessége, hogy most először tűnt fel "idegen" márka egy LV reklámban, ugyanis a világhírű házaspár saját márkája, az Edun ruháit viselte, kiegészítőnek pedig LV táskák voltak náluk. (Igaz az LVMH 2009 óta 49%-os részesedéssel rendelkezik az Edun márkából.)
A reklámban szereplő táska különlegessége (az első képünkön láthatod), hogy az Edunnal közösen tervezett és Afrikában gyártott típusok voltak, amelyek értékesítésének egy részével különböző afrikai segélyszerezeteket támogattak.
Szintén sikeres kampány volt a Journey Awards nevű 2009-es felhívásuk, amelynél a világhírű Wong Kar Wai közreműködésével amatőr filmeseknek hirdettek meg versenyt. A pályázóknak egy rövidfilmet kellett készíteniük, amelynek témája az volt, mit jelent számukra az utazás fogalma. Több, mint 200 pályamű érkezett be, amelyek közül a legjobb 15-öt mutatták be és két nyertest hirdettek ki, az egyiket a zsűri, a másikat pedig az online szavazók véleménye alapján.
Forrás: www.luxurydaily.com