Friss topikok

HTML

Kis Fekete

A kis fekete ruha minden korban megújulva, kissé megváltoztatva, de megmutatja magát. Közös jellemezői azonban minden korszakában megmaradnak. Használatával egy nő megjelenése stílusos, elegáns, kifinomult és minden alkalommal tökéletes. Ezeket az értékeket szeretnénk ezzel a bloggal mi is közvetíteni néha könnyedebb néha komolyabb témákat körüljárva. kisfeketeruha@gmail.com

Címkék

2012 (66) alexander mcqueen (11) chanel (10) cipő (12) design (21) divat (155) ékszer (19) fashion week (17) fogyasztók (12) gazdaság (10) h&m (18) kiegészítő (60) kis fekete (21) lanvin (10) luxus (14) mango (10) márka (49) new york (20) ősz tél (11) táska (21) tavasz (20) tavasz nyár (23) zara (15) Címkefelhő

Fast fashion luxusmárkák

sassygirl 2010.10.01. 20:07

Köztudott, hogy az olyan fast fashion márkák, mint a H&M vagy a Zara, alapvetően a nagy divathetek kifutóin bemutatásra kerülő felső-kategóriás ruhák és kiegészítők villámgyors lemásolásából, majd piacra dobásából élnek. 1-2 hét elegendő nekik arra, hogy a tervezőasztaltól az üzletek polcáig eljusson a legújabb termék. (AZ Intidex (amelyhez a Zara is tartozik) a honlapja szerint heti kétszer szállít új termékeket üzleteibe, a H&M számára pedig mindössze három hét kell a teljes tervezési-gyártási-szállítási folyamathoz.)

Az árukészlet forgási sebességének ilyen szintű felgyosulása miatt a luxuscégekre egyre nagyobb nyomás nehezedik. Most, hogy a gazdasági világválság negatív hatásai kezdenek mérséklődni, és ismét növekszik a kereslet a luxustermékek iránt, a divatházaknak igazodniuk kell a fogyasztói elvárásokhoz, és biztosítaniuk kell a gyakori árucserét üzleteikben. A divatházaknak tehát szükséges, hogy javítsanak logisztikai folyamataikon, amelyet úgy tűnik páran közülük már felismertek.

Több márka, mint például a Cavalli, a Chanel vagy az YSL, már most is elő-szezon és a limitált darabszámú kollekciókkal rukkol elő a hagyományos tavasz-nyári és őszi-téli bemutatók mellett. A változás jelének számít a Cavalli esetében, hogy novemberben Saint Tropez néven egy tavaszi farmer kollekciót fog bemutatni, amely nem képezi a fővonla részét, azonban azt valószínűleg nem lesz képes a divatház finanszírozni, hogy havonta újabb és újabb kollekciókat mutasson be.

A Burberry most már egy hónap alatt képest az árukészleteit újratölteni, valamint az áprilisban piacra dobott limitált-szériás kollekciójánál három hónap elegendő volt a márkának a tervezéstől a kész ruhák és kiegésztők üzletekbe szállításáig felmerülő feladatokra. Emellett 2009 szeptembere óta a divatbemutatók idején a márka lehetővé teszi vásárlói számára, hogy az interneten keresztül leadják rendelésüket a legújabb darabokra, ez által biztosítva a lehető legkorábbi szállítást, valamint üzleteibe iPad-eket helyez el a London Fashion Week idejére.

2009-ben a fejlődő piacok fogyasztóinak volt köszönhető a luxusmárkák bevételeinek 40%-a, amely érték 2020-ra 60%-ra emelkedhet az előrejelzések szerint. Szintén figyelemreméltó adat, hogy a turistákat nem számolva, ezen piacok luxuscikkekre fordított kiadásai a teljes költés 40%-át teheti ki (ez az érték 2009-ben 23%-os volt).

Forrás: www.businessweek.com

Címkék: divat kereskedelem chanel márka zara cavalli h&m burberry fast fashion

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kisfekete.blog.hu/api/trackback/id/tr322337998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...