Most, hogy a gazdasági világválságból kezdünk kilábalni, a luxustermékek iránt is növekedni látszik a kereslet világszerte. Indiában azonban ez a piac elég kicsike, az olyan metropoliszokon, mint Delhi, Mumbai vagy Bangalore-on kívül nem sok értelme van a nagy divatházaknak üzletet nyitni - és még ezekben a városokban is kérdéses, hogy elegendő lesz a kereslet ahhoz, hogy megérje a boltot fenntartani.
UB City
Jelenleg csak két luxus bevásárló negyed van az országban, az UB City Bangalore belvárosában és a DLF Emporio bevásárlóközpont Delhiben - ezzel szemben a Big Bazaar nevű diszkont áruházakat országszerte megtalálni mindenhol.
DLF Emporio
India elmúlt évekbeli gazdasági növekedése világszinten kimagasló, ami nyilvánvalóan előbb-utóbb érződni fog a kereslet összetételén is. Már most is több dinamikusan fejlődő nagyváros van, amelyek igyekeznek Mumbai és a többiek nyomába szegődni (ilyenek például Chennai, Pune, Hyderabad, Kolkata vagy Ludhiana), ahol ráadásul számos nagyon gazdag, régi indiai család él a mai napig. Szintén reménykeltő, hogy az ötcsillagos szállodák mindegyikében működnek luxusbutikok.
Pár világmárka (amik ugyan nem feltétlenül számítanak luxusmárkának), mint a TopShop, a Zara vagy a Diesel, a hírek szerint tervezi az indiai piacra való belépést, és potenciális partnereket keres vegyesvállalatok létrehozására.
Mindez tehát igazán pozitív jövőképet mutat - azonban jelentős keresletnövekedés nem valószínű, hogy rövid távon bekövetkezik a luxustermékek esetében. Ráadásul - mint ahogyan arról egy korábbi bejegyzésben már írtunk - az tehetős indiaiak számára a luxus nagy mértékben egyet jelent a kézimunkával előállított, tradicionális termékekkel.
Forrás: www.moneycontrol.com