Néhány neves divattervező meglepő értékesítési és kapcsolatteremtési módszereket választ magának mostanság. Cynthia Rowley nemrég egy átalakított DHL szállítóautót indított útjának, amely úton-útfélen árulja kollekciójának darabjait (ruhákat, cipőket, táskákat és más kiegészítőket). A célja ezzel nem más, minthogy közelebb kerüljön az emberekhez, hogy a megszokott és unalmassá váló áruházi vásárlások, valamint a személytelen webshopok helyett egy meglepő, fiatalos és közvetlen eladási módszerrel csábítsa el az érdeklődőket.
Úgy tűnik tehát, hogy a fagyis kocsik és a külföldön megszokott tejes autók mellett felsorakoznak a divatházak furgonjai is. Hasonló tettet hajtott végre nemrég a Skechers is, ami az államokban egy 20 városból álló, három hónapos útra indult egy átalakított, feldíszített busszal.
A Sanrio cég, Hello Kitty 50. születésnapja alkalmából szintén útjára indított egy autót, ami San Francisco és Miami között árulja a különböző fesztiválokon, városi rendezvényeken, vagy csak úgy az útba eső településeken a limitált kiadású cicás termékeket. Mindez egy nagyszabású szülinapi eseménysorozat részeként működik.
Rowley furgonja először csak néhány zártkörű rendezvényen jelent meg, majd 2009. októberében indult országjáró körútjára, először csak mindenből 1-1 darabot szállítva. Az autó egyébként tartalmaz mindent, amit egy mozgó mini butiktól elvárnánk: ablakot vágtak az egyik oldalára, fa padlóval borították a belsejét, próbafülkét helyeztek el benne, kidekorálták a falakat és még egy zenelejátszó is került bele.
Szakértők szerint nagy sikere lehet az ilyen értékesítési módszereknek, már csak azért is, mivel az emberek a válság miatt jobban meggondolják, hányszor vásárolnak és mennyit költenek. Ezt a visszafogott költekezést tudja talán megtörni és felkavarni egy ilyen új lehetőség, amelynek fizikai közelsége vásárlásra ösztönözheti az embereket.
Rowley egyébként egy adományozással is összekötötte ezt a eladási formát, a bevételek 20%-át a Pablove Alapítványnak adja, rákkutatás céljára. A nemes ügy pedig a vásárlói visszajelzések szerint sikeres, sokan nagyra értékelik, ha ily módon adományozhatnak.
Azért arra kíváncsi lennék, hogy nálunk például Zoób Kati mikor árulná hasonló módon egy minibuszban kollekciójának a darabjait, mondjuk egy Győr-Debrecen útvonalon. Persze azt a szakértők amerikában is elismerik, ez a fajta értékesítési mód nem minden márkához illik. Hmm.. akkor talán valamelyik fiatal divattervezőnk? Mondjuk a USE vagy Nanushka?
Forrás: www.latimes.com