Friss topikok

HTML

Kis Fekete

A kis fekete ruha minden korban megújulva, kissé megváltoztatva, de megmutatja magát. Közös jellemezői azonban minden korszakában megmaradnak. Használatával egy nő megjelenése stílusos, elegáns, kifinomult és minden alkalommal tökéletes. Ezeket az értékeket szeretnénk ezzel a bloggal mi is közvetíteni néha könnyedebb néha komolyabb témákat körüljárva. kisfeketeruha@gmail.com

Címkék

2012 (66) alexander mcqueen (11) chanel (10) cipő (12) design (21) divat (155) ékszer (19) fashion week (17) fogyasztók (12) gazdaság (10) h&m (18) kiegészítő (60) kis fekete (21) lanvin (10) luxus (14) mango (10) márka (49) new york (20) ősz tél (11) táska (21) tavasz (20) tavasz nyár (23) zara (15) Címkefelhő

A reklámozás újhulláma a divat- és szépségiparban

Little Black 2010.09.16. 20:00

A legújabb trendek szerint a szépség és divatiparban tevékenykedő cégek rövidfilmeket készítenek, sokszor a művészi tökéletességre törekedve, a megszokott 30 másodperces reklámfilmek helyett. Egyre több kisebb-nagyobb cég köt különböző független stúdiókkal vagy akár hírneves rendezőkkel megállapodást rövid filmek elkészítésére és ezek a filmek úgytűnik kifejezetten jól teljesítenek.

A reklámozás ezen típusát először nem a szépségipar, hanem az autóipar fedezte fel magának. 2001-ben a BMW megnyerte az akkor még kevéssé ismert Clive Owent egy nyolc részből álló, csak a neten elérhető video forgatására melyet a 2003-ban megjelenő Z4 Roadster bevezetése kapcsán kezdtek el készíteni. A kezdeményezés kifejezetten jól sikerült, mivel a BMW felkeresett több Hollywoodban is ismert és elismert filmrendezőt, többek között Ang Lee-t, Guy Ritchie-t és John Woo-t, producernek megnyerték David Finchert és Ridley Scottot, és minden egyes részt más-más rendező elgondolásai szerint készítettek el. A Wong Kar-Wai által rendezett „The Follow” című részt, melynek a középpontjában - természetesen a történet mellett – egy 7-es BMW állt, még a 2001 évi Cannes-i Film Fesztiválon is vetítették. A sorozat részeit több mint 100 millió alkalommal nézték meg a felhasználók, mielőtt 2005-ben a cég honlapjáról eltávolították azokat. A YouTube segítségével azonban még mindig megnézhető.
 

 

A fenti példához hasonlóan jó néhány divatcég filmje is óriási népszerűségre tett szert a neten, kimagasló nézettséggel. Így megállapítható, hogy a reklámozás új formája jött létre.
 
A tavalyi év végén Donna Karan tavaszi táska kollekciójának egy darabja, az Eldridge táska vált egy rövid film „mellékszereplőjévé”, ahol a főszerepet Christina Ricci alakítja. Ez a Four Play című film, melyben Ricci négy különböző nézőpontból mutatja be hasonló nők élettét Manhattan belvárosában.
 
 
A film megjelenése után elterjedt a blogokban és a YouTubeon, ennek hatására a nem egészen két perces filmet már decemberben több, mint 100 000 alkalommal indították el. Többek között a film hatására is, a Donna Karennél úgy gondolják, hogy több csatorna segítségével kell megközelíteni a fogyasztókat ahhoz, hogy célba érhessen az üzenet.
 
Az új típusú reklámozás mellett szól az is, hogy a cégek számára egyre nehezebb a tévékben elhelyezett reklámok árának előteremtése. Míg egy 30 másodperces tv spot költségei elérhetik a közel 1 millió dollárt, egy online „rövidfilm” költségei megközelítőleg 50 000 dollárt tesznek ki és nincs terjesztési költség.
 
Az internet és a digitális technológia segítségével a rövid online videók egy fontos szeletét jelentik a divatmarketing egységeinek. Segítségével interaktív módon tudják egyszerre a nagyközönség felé a márkájukhoz kötődő érzelmeket és értékeket közvetíteni, míg vásárlóiknak egyben be is mutatják legújabb termékeiket.
 
Erre egy szép példa Yang Fudong közreműködésével készült, több mint 9 perces fekete-fehér film, mely művészi képi világával mutatja be a Prada kollekcióját.
 
 
A film szerű megjelenést több divatház parfümjei esetében is alkalmazza. A Chanel No5 parfümjéhez Audrey Tautou-t nyerte meg, míg a Coco Mademoiselle-hez Keira Kinghtley-t kérte fel főszereplőnek.
 
 
 
Az egyik legújabb gyöngyszem a parfüm reklámoknak álcázott kisfilmek között Guy Ritchie Jude Law főszereplésével készült Párizsban játszódó filmje, melyet a Dior Homme népszerűsítésére készítettek.
 
 
Nem sokkal korábbi a Chanel férfiparfümje a Bleu De Chanel számára készített rövidfilm sem, melyet szintén művészi igényességgel készítettek el.
 
 
A kozmetikai cikkek piacán talán a legújabb ilyen jellegű "reklám", a Magyarországon kevesek által ismert és használt NARS márka új rúzsának videója, melyet a 60-as évek stílusában készítettek el az alkotók.
 

 

Címkék: marketing video hirdetés tv film internet táska online divat sztárok smink chanel dior parfüm fogyasztók donna karan prada

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kisfekete.blog.hu/api/trackback/id/tr372300978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...