Friss topikok

HTML

Kis Fekete

A kis fekete ruha minden korban megújulva, kissé megváltoztatva, de megmutatja magát. Közös jellemezői azonban minden korszakában megmaradnak. Használatával egy nő megjelenése stílusos, elegáns, kifinomult és minden alkalommal tökéletes. Ezeket az értékeket szeretnénk ezzel a bloggal mi is közvetíteni néha könnyedebb néha komolyabb témákat körüljárva. kisfeketeruha@gmail.com

Címkék

2012 (66) alexander mcqueen (11) chanel (10) cipő (12) design (21) divat (155) ékszer (19) fashion week (17) fogyasztók (12) gazdaság (10) h&m (18) kiegészítő (60) kis fekete (21) lanvin (10) luxus (14) mango (10) márka (49) new york (20) ősz tél (11) táska (21) tavasz (20) tavasz nyár (23) zara (15) Címkefelhő

A divatházak a nagyobb vásárlóközönség felé nyitnak

sassygirl 2010.09.11. 20:00

A gazdasági világválság hatására szinte minden élvonalbeli divattervező arra kényszerül, hogy csökkentse árait vagy legalább egy alacsonyabb árkategóriájú kollekciót is piacra dobjon. Ennek darabjai persze olcsóbb anyagokból készülnek, azonban magukon viselik a tervezőkre jellemző szabásvonalakat, stílusokat.

Hasonló lépésnek számít a fast fashion márkákkal való közös kapszula kollekciók tervezése is, mint amilyen most ősszel a Lanvin és a H&M közös munkája, vagy az ide sorolható Valentino és GAP kooperáció.

Ennek a lépésváltásnak elég prózai oka van - megértették, hogy egész divatbirodalmukat már nem alapozhatják kizárólag a drága alkalmi ruhákra, nyitniuk kell a szélesebb vásárlóközönség felé is.  A vásárlói szokások ugyanis változóban vannak, egyre többen választják az olcsóbb darabokat, még az igazán tehetős vásálóközönség is előszeretettel vásárolnak kedvezőbb árú ruhákat és kiegészítőket, amiket szívesen hordanak együtt drágább társaikkal.

A másodlagos kollekciókat azonban eddig nem volt szokás kifutóra vinni, jó ha a showroomokban szerveztek kisebb bemutatókat ezek számára. Most azonban több tervező is meggondolta magát, például a méregdrága ruhakölteményeiről híres Zac Posen is, aki a mai new yorki divatbemutatóján a Z Spoke vonal darabjait fogja kifutóra vinni. Richard Chai csütörtöki bemutatóján szintén az olcsóbb Love kollekció darabjait mutatta be, immár harmadszorra reflektorfénybe állítva a divatház "béta" vonalát. A másodkollekció darabjainak bemutatását pedig a kiskereskedők is jónéven veszik, amely szépen javíthatják a divatházak eladási mutatóit.

Persze a kiváltságosokat sem hagyják magukra a divatházak, a fő kollekció darabjait zártkörű találkozók alkalmával mutatják be kiemelt vásárlóik és a sajtó számára. Ezt jól is teszik, hiszen vigyázniuk kell rá, hol húzzák meg a határvonalat a két kollekció között. Ügyelniük kell rá, hogy a márka presztízse megmaradjon és kiemelt vásárlói körüket ne riasszák el olcsó áraikkal - hiszen erős márkanév nélkül a "b-kategóriás" ruháikat sem tudják majd eladni.

Forrás: http://online.wsj.com

Címkék: new york divat fashion week zac posen

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kisfekete.blog.hu/api/trackback/id/tr842287155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...