2010. április-május folyamán a Pew Internet & American Life Project által elvégzett felmérés szerint az amerikai lakosság körében egy év alatt 22%-ról 42%-ra emelkedett az 50 év felettiek közösségi oldal látogatási aránya. Bár ez a korosztály továbbra is elsősorban e-mail segítségével tartja napi szinten a kapcsolatot ismerőseivel az interneten, sok felhasználó kapcsolódott különböző közösségi oldalakhoz, hogy megkönnyítsék a napi kommunikációt.
Míg 2009-ben az 50-64 év közöttiek 25%-a használta például a Facebookot vagy a LinkedIn oldalakat, 2010-ben már 47%-uk adta ezt a választ. Ugyanígy a 65 évnél idősebbek körében ez az érték egy év alatt 13%-ról 26%-ra emelkedett. Persze a legnagyobb arányban továbbra is a fiatalok (18-29 évesek) használják a közösségi oldalakat (86%-uk nyilatkozott úgy, hogy valamelyik oldal tagja), figyelemreméltó változásnak számít, hogy az elmúlt évben az 50 évnél idősebbek körében több, mint 88%-os volt a növekedés, szemben a 18-29 éves korosztály 13%-ával.
A Twitteren és más hasonló szolgáltatást nyújtó oldalakon szintén emelkedett az idősebb korosztály felhasználóinak száma, a 2009-es év 5%-áról idén 11%-ra emelkedett az 50-64 évesek körében ez az érték.
A "hagyományos" e-mailezés mellett az 1946-1964 között született generáció tagjai hírolvasásra is előszeretettel használják az internetet, 76%-uk nyilatkozott így.
És hogy mi a helyzet a magyar Boomerekkel? A rabbitblog.hu-n megjelent IAB Europe MCDC kutatásának hazai eredményei szerint itthon is a fiatal korosztály tagjai használják legnagyobb arányban a közösségi oldalakat, és minél idősebb korcsoportot vizsgálunk, annál kisebb lesz ez az arány - egészen a Boomerekig. Az ő körükben a rendszeres közösségi oldal használat kb. kétszer olyan magas, mint a 35-54 éveseknél.
Képek forrása: google.com