Friss topikok

HTML

Kis Fekete

A kis fekete ruha minden korban megújulva, kissé megváltoztatva, de megmutatja magát. Közös jellemezői azonban minden korszakában megmaradnak. Használatával egy nő megjelenése stílusos, elegáns, kifinomult és minden alkalommal tökéletes. Ezeket az értékeket szeretnénk ezzel a bloggal mi is közvetíteni néha könnyedebb néha komolyabb témákat körüljárva. kisfeketeruha@gmail.com

Címkék

2012 (66) alexander mcqueen (11) chanel (10) cipő (12) design (21) divat (155) ékszer (19) fashion week (17) fogyasztók (12) gazdaság (10) h&m (18) kiegészítő (60) kis fekete (21) lanvin (10) luxus (14) mango (10) márka (49) new york (20) ősz tél (11) táska (21) tavasz (20) tavasz nyár (23) zara (15) Címkefelhő

„Made in China” vs. „Made in Italy” – kié a jövő? – 1.rész

sassygirl 2010.09.05. 20:00

A kínai és indiai vállalatok egyre nagyobb terjeszkedése már rövidebb időtávon is hatással lehet az évi 80 milliárd dolláros forgalmat bonyolító luxus iparágra. Az indiai Mittal acélipari dinasztia vásárolta meg múlt évben a német Escada luxus márkát, a hong kongi Li&Fung két éve a brit királyi család nőiruha-tervezőjét a Hardy Amiest, míg a szintén hong kongi S.C. Fang&Sons a 2000-es év óta a Pringle of Scotland márkát tudhatja magáénak.

Jelenleg a luxustermékek árai nem csak az adott márka értékét foglalják magukban, hanem az európai gyártási hely presztízsét is. A jövő héten kezdődő New York Fashion Week bemutatóin a ruhacímkéken nem csak egy neves márka fog szerepelni, de az is, hogy melyik hol készült (a „Made in Italy” vagy a „Made in France” megjelölés). A legtöbb új ázsiai tulajdonosnak pedig az a célja, hogy ennek a második címkének az értékét a „Made in China” vagy „Made in India” jelölésre ruházzák át. Ennek a változásnak első lépéseit már nem csak, hogy megtették, de úgy tűnik a trend kezd egyre erőteljesebb lenni.
 
Mindez azzal magyarázható, hogy a világ legdinamikusabban növekvő piacainak egyre nagyobb lélekszámú középosztályát egyre jobban megbecsülik a piaci szereplők. Kínában a luxustermékek értékesítése 2014-re várhatóan eléri a 14,6 milliárd dollárt, és mára már a legtöbb kínai város büszkélkedhet fényűző bevásárló központtal. Indiában a luxuspiac bár még kicsinek mondható, becsült növekedése évi 25%-os, amely szintén figyelemreméltó.
Számos ázsiai vállalat gondolja úgy, hogy olyan komparatív előnyökkel rendelkeznek a ruházat-központú luxus márkák piacán, amely lehetővé teheti számukra, hogy átvegyék az irányítást. Hazájukban alacsonyabb költségekkel tudják megoldani a gyártást, növelve ez által a haszonkulcsot, miközben a márkanevekben rejlő erőt és a már meglévő amerikai és európai értékesítési csatornákat is kihasználhatják az eladások növelésére.
 
Az ázsiai cégek közül sokan az olyan minőségi alapanyagok gyártását, mint például amilyen a skót szövet, meghagyja Európában, azonban a ruházati termékek gyártási folyamatát elviszi hazájába. Ezt a profitszerzési taktikát választotta például az indiai SKNL vállalat is, amely azt az amerikai Hart Schaffner Marx céget vásárolta fel, amely a Barack Obama amerikai elnök által kedvelt Hickey Freeman öltönyöket is gyártja.
És hogy mindezek a terjeszkedések milyen kockázatokkal járnak? A cikk folytatásában holnap kiderül.

 

Címkék: kína amerika divat india ázsia kereskedelem

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kisfekete.blog.hu/api/trackback/id/tr422271929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...