Friss topikok

HTML

Kis Fekete

A kis fekete ruha minden korban megújulva, kissé megváltoztatva, de megmutatja magát. Közös jellemezői azonban minden korszakában megmaradnak. Használatával egy nő megjelenése stílusos, elegáns, kifinomult és minden alkalommal tökéletes. Ezeket az értékeket szeretnénk ezzel a bloggal mi is közvetíteni néha könnyedebb néha komolyabb témákat körüljárva. kisfeketeruha@gmail.com

Címkék

2012 (66) alexander mcqueen (11) chanel (10) cipő (12) design (21) divat (155) ékszer (19) fashion week (17) fogyasztók (12) gazdaság (10) h&m (18) kiegészítő (60) kis fekete (21) lanvin (10) luxus (14) mango (10) márka (49) new york (20) ősz tél (11) táska (21) tavasz (20) tavasz nyár (23) zara (15) Címkefelhő

Az indiai luxus

sassygirl 2010.09.04. 20:00

Új-Delhi Emporio üzletközpontjában található Indiában  a legtöbb luxusmárka egy helyen. Olyan nevek képviseltetik magukat, mint a Cartier, a Dior, a Giorgo Armani, az Ermenegildo Zegna vagy a Versace. Mégis, a luxus-pláza szívét nem ezek a márkák jelentik, hanem a második emeleten található helyi divatházak üzletei, mint a Tarun Tahiliani, Ravi Bajaj, Rohit Bal és a JJ Valaya.

A nyugati márkáktól megszokott, határozott szabásvonalú ruhák és kis feketék helyett ezek az indiai designerek olyan fényűző ruhákat álmodtak meg, amelyek az egykori maharadzsák káprázatos világát elevenítik fel. A feldíszített szárik, tunikák és az indiai férfiak hagyományos „kabátjai” a sherwanis-ok igencsak kelendőek a tehetős indiaiak körében, akik számára a valódi luxusterméket a gazdagon díszített, gondosan kivitelezett, kézzel készített öltözék jelenti.
Egy egyszerű fehér kosztüm nem jelent számukra sokat, míg egy gazdagon hímzett, kézi készítésű hagyományos ruha esetében nagyra értékelik az elkészítéséhez szükséges munkát. Ez valamelyest eltér attól a legtöbb ázsiai országban megfigyelhető trendtől, miszerint a nők a hagyományos öltözékeket egyre nagyobb számban cserélik le kosztümökre és nyugati típusú alkalmi ruhákra.
A hagyományok őrzése stabil piacot teremtett Indiában a helyi divatházak számára, akik közül a legtöbben egy-egy meghatározó személyiséghez köthető kis cégek maradtak,  amik igyekeznek kihasználni a piacon megmutatkozó új lehetőségeket.
 
Néhányuk ugyan nyugati stílusú ruhákat is tervez annak érdekében, hogy a fiatalabb vásárlóközönséget is magához csábítsa, a legnagyobb kereslet  a hagyományos ruhák iránt van, amely tendencia az elkövetkező évekre is meghatározónak tekinthető.
 
Bár Magyarországon nem dívik a népviseleti öltözködés, számos próbálkozás van arra, hogy a népi motívumokat a mai kor divatstílusaival ötvözzék. Idén nyáron például volt egy felhívás "Magyar Etno" néven, amelyre fiatal divattervezők saját tervezésű és kivitelezésű ruháit várták, melyekben megjelenik a magyar népművészet. A USE unused 2005. őszi/téli kollekciója szintén magyaros ihletésű ruhákat tartalmazott. Ez volt egyébként a USE tervezőinek első olyan kollekciója, aminek darabjai az üzletekben is kapható volt már.
 
Forrás: www.ft.com

 

Címkék: divat india fogyasztók use

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kisfekete.blog.hu/api/trackback/id/tr482269794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...