Egy, a www.bizreport.com-on közzétett kutatás szerint a cégek 72%-a már rendelkezik közösségi média stratégiával, azok 80%-a pedig, akik még nem dolgozták ezt ki, a következő év során tervezik. A felmérésben 457 cégvezetőt és marketing vezetőt kérdeztek meg. A felmérésben részt vett cégek 41%-a közösségi médiákat a szervezeten belüli kommunikációhoz használja, 24%-uk pedig egy egyedi márkát igyekszik ilyen módon promotálni.
A közösségi médiákra irányuló figyelem tehát egyre nagyobb a vállalatoknál, így érthető, hogy minél jobban igyekeznek feltérképezni, milyen módon tudják leendő fogyasztóikat elérni ezek használatával. Az már régóta köztudott, hogy a vásárlások nagyobb részéről a női fogyasztók döntenek, így a marketingesek eddig is kisebb fegyverazrenált dolgoztak ki elérésükre. Aktuális kérdéssé most a közösségi oldalak marketing célú felhasználása vált és az, hogyan használják a nők ezeket az online felületeket.
A közelmúltban Amerikában a Yahoo 3000 nő körében végzett el egy femérést (Connectonomics Survey), amelyben fókuszcsopotos megkérdezéseket és mélyinterjúkat egyaránt alkalmaztak annak érdekében, hogy megtudják, a nők milyen tartalmakat keresnek az online felületeken és milyen céllal használják azokat.
A felmérés arra az eredményre jutott, hogy a nők számára az a legfontosabb, hogy személyes haszonérzetüket növeljék azáltal, hogy olyan online közösségek tagjaivá válnak, vagy olyan siteokat olvasnak, amelyek hozzájárulnak az önfejlesztésükhöz, önmaguk kényeztetéséhez. Emellett lényeges volt számukra az is, hogy a hasonló társadalmi csoportba tartozókkal közösséget alkossanak, eszmét cseréljenek. A válaszadók 44%-a a termékekkel és a márkákkal kapcsolatban a női életstílus oldalakon (weblapok, blogok) informálódnak, így azon cégek számára, amelyek legfőbb célcsoportját a nők jelentik (felnőtt, fizetőképes korosztály), érdemes marketing tevékenységükhöz ezeket az oldalakat felhasználni.
A női életstílus oldalak és a speciális témákra épülő oldalak a nők legtöbb igényét kielégítik. Pozitívumuknak számít az is, hogy ezek az oldalak biztosítják látogatóik számára az anonimitást, amely megkönnyíti a nők számára az eszmecserét és így erősebbé teszi a weblaphoz való hűséget is. A megkérdezett nők véleménye szerint ezek az oldalak lehetővé teszik, hogy hasolnó érdeklődési körű nőkkel vegyék fel a kapcsolatot és megoldást találjanak a problémáikra anélkül, hogy fel kellene fendiük kilétüket, így nem kockáztatják meg, hogy ismerőseik elítéljék őket.
Az életstílus és témaspecifikus oldalak mellett az árösszehasonlító oldalakat használják a nők legnagyobb gyakorisággal és itt a leginkább fogékonyak a marketing üzenetekre is. Erre az eredményre jutott a comScore Inc. felmérése is, amely szerint Világszinten a nők 20%-kal több időt töltenek az árösszehasonlító oldalakon, mint a férfiak. Bár az erősebbik nem nagyobb arányban képviseli magát az interneten, a nők 8%-kal több időt töltenek on-line - átlagosan 25 órát havonta. A közösségi oldalakat nézve ez az érték a nőknél átlagosan 5,5 óra/hónap, a férfiaknál 4 óra/hónap.
A comScore kutatás eredménye szerint a közösségi oldalakat nagyobb arányban használják a nők, mint a férfiak. A 15 évnél idősebbek körében világszinte az on-line felületeket használó nők 75,8%-a látogatja ezeket az oldalakat, míg a férfiaknak "csupán" 69,7%-a. Ez az érték a nők körében Latin Amerikában a legmagasabb, ahol 94,1%-os, ezt követi Észak Amerika 91%-kal, majd Európa 85,6%-kal. Érdekes, hogy Délkelet-Ázsiában csak 54,9%-os ez az arány.
A cégekre visszatérve, bár egyre több ismeri fel közülük a közösségi médiák jelentőségét, még alig 10%-uk alkalmaz teljes munkaidőben közösségi média menedzsereket. Jellemzőbb, hogy ezt a feladatkört a marketing tevékenységekkel együttesen kezelik.