Bár Magyarországon a válság hatása a hirdetési piacra a nemrég kiadott szeptemberi számok oldalszámán még erősen érződik, Amerikában már érezhető a fellendülés.
A divatmagazinok piacán a szeptemberi lapszámok vastagsága jelzi a leginkább, mennyire is sikeres az adott magazin, mennyire szeretik a márkát és a magazint a hirdetők. A szeptemberi szám a magazinok világában a legbeszédesebb érték mutató.
A kiadó vállalatok már július közepén megjelentették a szeptemberre (augusztus elején) megjelent kiadványok hirdetési oldalainak számáról riportjukat a szakmai közönségnek. A növekedésben a Condé Nast kiadó vitte el a pálmát, mivel 2009-hez képest magazinjaiban 7%-kal nőtt a hirdetési oldalak száma.
A Condé Nast a világ egyik legnagyobb lapkiadó vállalata, hozzá tartozik többek között a Vogue, a Glamour, a W és az In Style amerikai kiadványa is. A Vouge idei szeptemberi számában 24%-kal több hirdetési oldal található, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A szeptemberi szám jelentőségét mi sem mutatja jobban, mint az a tavalyi évben megjelent dokumentum film, mely a 2007. évi szeptemberi szám készítéséről szól, mely eleddig mindenidők legvastagabb számának számít a maga 727 hirdetési oldalával. A film címe: The September Issue és az IMBD listáján 6,7-es tetszési indexet ért el. Ha valaki szívesen meg is nézné ezt a minden ízében divatos filmet, azt rövidesen megteheti, hiszen azt szeptember 9-én mutatja be az HBO, de a későbbiekben az HBO2 műsorán is látható lesz.
A Condé Nast berkein belül a hirdetési oldalak számában legnagyobbat a Glamour magazin nőtt, az előző évhez képest 57%-kot, 241 oldalra. Azonban a kiadó egyéb kiadványai sem panaszkodhatnak, hisz a W és a Bon Appetit is óriási növekedést könyvelhet el az idei évre. Míg az előző 31%-kal az utóbbi 35%-kal növelte hirdetési oldalai számát.
Az idei ősz azonban nem minden magazin számára alakult ilyen szerencsésen. Egy másik Condé Nast magazin, a Details nem teljesített társaihoz hasonlóan, 23%-kal, 122 oldalra esett vissza a hirdetési oldalak száma.
A másik óriási magazin kiadó vállalat, a Hearst sem panaszkodhat. A Harper’s Bazaar 12%-kal 302 oldalra, a Marie Claire pedig 11%-kal 156 oldalra nőtt a hirdetési oldalak tekintetében. Mindezek mellett negatívum azonban, hogy a Cosmopolitan, a Hearst megbízható „fejős tehene” fél oldalnyi hirdetési visszaesést könyvelhet el.
Az amerikai Elle magazinban is nőtt a hirdetések száma, 18%-kal 382 hirdetési oldalra hízott a lap, így idén is a divat bibliájaként forgatható a magazin, vastagságát tekintve legalábbis biztosan.
A fentiek alapján azonban úgy tűnik, hogy minden egyéb híresztelés ellenére sem kell temetni még a nyomtatott lapkiadást, hiszen a hirdetők továbbra is hisznek a hatásában.
Forrás: http://mediadecoder.blogs.nytimes.com/2010/07/19/vogue-ad-pages-up-24-percent-in-september/