Az idén a manhattani Lincoln Centerbe költöző new yorki Mercedes Benz Fashion Week S/S2011 a meghívó és beléptető rendszerén is nagy változtatásokat hajt végre. A szeptember 9-16-a között megrendezésre kerülő eseményre a legtöbb divatház a vendégei számára a hagyományos, aprólékosan megtervezett, papír alapú meghívók mellett most e-mailes értesítést is küld, és a meghívottak szintén elektronikus úton jelezhetik vissza részvételi szándékukat. A helyszínen a reptereken alkalmazott rendszerekhez hasonló beléptető kapuk lesznek felállítva, amelyeknél elegendő lesz a kinyomtatott, vagy a mobilok képernyőjéről beolvasható QR kódot az érzékelő felülethez tartani, hogy mindenki megkapja ülőhelyének számát.
Ennek a modern megoldásnak a bevezetése időszerű és várható volt, hiszen a kezdeti szezononkénti 35 bemutatóról hozzávetőlegesen 70-re nőtt a divathéten megrendezésre kerülő show-k száma.
A 2008-as évben a new yorki divat hetek összesen 232.000 látogatót vonzottak, óriási, 466 millió dolláros bevételt generálva ezzel a városnak. Így a város vezetőségének sem mindegy, hogy a rendezvényre érkező vendégek milyen körülmények között, milyen helyszínen értesülhetnek a legújabb divat trendekről. Az új helyszín kiválasztásában így az IMG Fashion-nek a város vezetősége is segítséget nyújtott, a Lincoln Center Inc.-vel történő megállapodásra még 2009-ben került sor.
Bár ilyen rendszereket más iparágakban már régóta használnak, és néhány kisebb divatbemutatón is alkalmazták már, a divatipar meghatározó divat hetei közül a new york-i lesz az első, amelynél bevezetik ezt az újítást.
A szervezők várakozásai szerint ennek segítségével felgyorsulhat a beléptetések módja, a divatházak számára pedig megkönnyíti az érkező vendégek nyilvántartását és így az utolsó pillanatban is módosíthatják az ülőhelyek felosztását, hogy véletlenül se maradjanak üres helyek, pláne az első sorokban.
Forrás: http://online.wsj.com