Miközben a divathetek kifutóin sorra vonulnak fel a 2012 tavasz/nyári kollekciók, az eBay-nél inkább a múlt évi darabokra koncentrálnak. Az eBay Fashion Outlet múlt hét pénteken nyitotta meg virtuális kapuit Amerikában, így a németországi és angliai piac után már az Újvilág kedvezményvadász vásárlói is lecsaphatnak néhány jó kis cuccra.
Az eBay-en értékesített áruk legnagyobb része valamilyen divatcikk, amelyek összesen 9,7 milliárd dolláros forgalmat generálnak - erre pedig érdemes odafigyelniük a nagy márkáknak is. Kérdés persze, hogyan tudják összeegyeztetni kialakított imázsukkal a 70%-os leárazásokat? Sikerül-e egyszerre elérniük a rövid távú profit növekedést a raktáron maradt termékek kiárusításából és megőrizni exkluzivitásukat hosszú távon, tehetős vásárlóik körében?
Tény persze, hogy az eBay-es vásárlók nagy része nem a netes kukabúvárokból tevődik össze, 60%-uk inkább fix áras termékeket vásárol, 70%-uk pedig szívesebben veszi meg az új termékeket, mint az "alig használtakat".
Az egyes márkák számára kedvező az online környezet, hiszen míg egy off-line outletet könnyen ellephetnek a nem épp célközönségnek számító vásárlók, addig itt könnyebben fenntarthatják a luxus varázsát.
Hasonló a helyzet a fast fashion márkáknál is: a Mango Premier Outlet Centerben lévő üzletében a földön taposott és asztalokra összehajigált ruhák között inkább érzi magát az ember egy turkálóban, mint egy márkaüzletben. Pedig ha megnézed a márka weboldalát, ott is megtalálod a kiárusításos darabokat, mégis, az érzés egészen más - pedig ugyanazt adják el.)
Eddig 200 márka jelentkezett be a netes outletbe, köztük olyan nagyágyúk, mint a Neiman Marcus's Last Call, a BCBG Max Azria vagy a Calvin Klein.
Persze nem ez lesz az első ilyen webbolt. A Net-a-Porterhez tartozó The Outnet, vagy a Gilt.com-hoz hasonló regisztrációhoz kötött oldalak már régóta csábítják vásárlásra az akciófigyelő divatfüggőket. Bár igaz, hogy az előbbi célközönsége valamelyest még mindig szűkebb réteget szólít meg, az utóbbiak pedig a most-vagy-soha érzését keltve igyekeznek vásárlásra ösztönözni tagjaikat. Vajon milyen hatással lesz rájuk, ha ezentúl a vásárlóknak nem kell strsszelni magukat az azonnali vásárlással, hanem 24/7 beszerezhetik online az akciós holmikat?
Forrás: http://blogs.ft.com