Akár ez is lehetne a jelmondata a Guccinak, amely annak érdekében, hogy a jövőre nézve is megőrizze luxusmárka mivoltát, az exkluzívabb termékeire akarja felhívni a figyelmet olcsóbb, monogramos vászontáskái helyett.
A lassan 90 éves múltra visszatekintő márka üzleteiben ugyanis (amelyek az eladások 70%-át hozzák) jelenleg ezek fogynak a legjobban. A 100-200 ezer forint közötti "GG" táskákat és valamivel olcsóbb pénztárcákat vagy más kiegészítőket ugyanis szívesen veszik meg a luxustermék fogyasztók alsó rétege, akik ezek segítségével próbálják látható módon is kifejezni (vélt vagy valós) társadalmi pozíciójukat.
Mindez azonban ellentmond a cég üzletpolitikájával, ezért határozott lépésekre szánták el magukat. Szigorú elvárásokat és feltételeket szabtak az üzleteiknek arra nézve, hogy melyik terméket hová tehetik ki, előtérbe helyezve az olyan különleges darabokat, mint a nemrég itt is bemutatott bambusz fülű Gucci táska.
A luxusmárkák körében az elmúlt évben divattá vált, hogy elővegyék a régi idők ikonikus darabjait, és újraálmodják azokat. A cégek a több évtizedes tapasztalatot és a régmúlt idők édes emlékeit elegyítik termékeikben, amelyre úgy tűnik a tehetős divatimádók nagyonis vevők. Mindez a szakértők szerint részben a gazdasági világválsággal is magyarázható, mivel egy ilyen régi-új termék megvásárlása biztosabb befektetésnek számít több évre előre is.
Tom Ford 2004-es távozását követően Frida Giannini vette át a Gucci női vonalának tervezését. Első munkájában az olasz divatház kezdeti éveire jellemző virágmintákat vette elő, amelyet akkor a kritikusok még nagyon lehúztak. Végül mégis sikeres lépésnek bizonyult, a retro virágkorát éli, és a márka szépen kamatoztathatja sokéves tapasztalatát.
A legnagyobb figyelmet most ezek a vintage táskák kapják, a Gucci Gyémánt vonala például olyan barna vászonból készül, amelyet az 1930-as években használtak (mielőtt a GG monogramos táskák megjelentek). A 3000 dolláros New Jackie bőrtáska is a Jackie Onassis által híressé vált elődjének formavilágára épül. Mindezekkel a változtatásokkal a cég a vászontáskák arányát 3%-kal 33%-ra, a GG táskák arányát pedig 10%-kal 50%-ra csökkentette.
Forrás: online.wsj.com